Közös könyvben foglalta össze a magyarországi autó- és motorgyártás történetét Boros Jenő és Ocskay Zoltán. A Magyar autó- és motortörténetet olvasva tényleg kincsekre bukkanni. Én most is a joggal elismert szerzők könyvét bújom, amely nagyjából 160 oldalon, mintegy 500 képpel mutatja be az itthon tervezett és gyártott autókat, motorkerékpárokat.
Akárhol felütheted, tetszeni fog
A kötetben a jelenlegi hazai autógyártókról is olvashatunk, de számomra a könyv legnagyobb értéke az a korkép, amit a hazai járműgyártási kezdeményezések bemutatásával rajzolnak a szerzők. A második világháború idején például szétszedett motorkerékpárok lezsírozott alkatrészeit ásták el tulajdonosaik, hogy megőrizhessék járművüket, családjuk egyetlen mobilitási lehetőségét. Ahogy a kötetben szerepel: „Életmód, korkép, némi szociográfia és nem kevés történelem a kerekek világán keresztül”.
Nem maradtak ki a klasszikusok, mint a Pannóniák története, de a könyv egyetemes áttekintést ad a hazai járműgyártásról, két, négy és még több keréken
Nem maradtak ki a klasszikusok, mint a Pannóniák története, de a könyv egyetemes áttekintést ad a hazai járműgyártásról, két, négy és még több keréken
Fotó megosztása:
Puha fedéllel 1990, kemény borítóval 3990 Ft a könyv ára, tartalmuk megegyezik
Puha fedéllel 1990, kemény borítóval 3990 Ft a könyv ára, tartalmuk megegyezik
Fotó megosztása:
Az egyik népautó-kezdeményezés volt a Balaton prototípus. Kép: Magyar autó- és motortörténet
Az egyik népautó-kezdeményezés volt a Balaton prototípus. Kép: Magyar autó- és motortörténet
Fotó megosztása:
Biztonsági Ikarus 270-es prototípus. Forrás: Magyar autó- és motortörténet
Biztonsági Ikarus 270-es prototípus. Forrás: Magyar autó- és motortörténet
Fotó megosztása:
Ma is divatos formájú a Mathias kisautó. Forrás: Magyar autó- és motortörténet
Ma is divatos formájú a Mathias kisautó. Forrás: Magyar autó- és motortörténet
Fotó megosztása:
Értékes függelék a kötetben a prospektusgyűjtemény különböző Ikarus-autóbuszokról. Kép: Magyar autó- és motortörténet
Értékes függelék a kötetben a prospektusgyűjtemény különböző Ikarus-autóbuszokról. Kép: Magyar autó- és motortörténet
Fotó megosztása:
Helikopterről is ledobható a Szöcske terepjáró. Kép: Magyar autó- és motortörténet, Szabó-Jilek Ádám
Helikopterről is ledobható a Szöcske terepjáró. Kép: Magyar autó- és motortörténet, Szabó-Jilek Ádám
Fotó megosztása:
Magyar tervezésű autók is szerepelnek a könyvben, köztük Tárnok Zsolt Vulca prototípusa. Kép: Magyar autó- és motortörténet
Magyar tervezésű autók is szerepelnek a könyvben, köztük Tárnok Zsolt Vulca prototípusa. Kép: Magyar autó- és motortörténet
Fotó megosztása:
Ez egy bárhol felüthető könyv, nyíljék ki bár az egyedülálló Ikarus-prospektus gyűjteménynél, a Méray- vagy Pannónia-motorkerékpároknál vagy az 1974-re kifejlesztett Rába Steigernél, amelynek első szériái nem Győrben, hanem Kispesten készültek. Nagyon tetszett az összeállítás a Magyarországon konstruált dömperekről és a honvédség járműveiről is, köztük a helikopterről is ledobható Szöcske terepjáróról.
Legendás járművek idézik a hazai járműipart, köztük a Botond terepjáró, az Árpád sínautóbusz és a 424-es gőzmozdony, az 1923-as Rába tűzoltóautó, a Turán tank vagy a Komondor páncélos.
Magyar tervezésű autók is szerepelnek a könyvben, köztük Tárnok Zsolt Vulca prototípusa. Kép: Magyar autó- és motortörténet
Öröm volt viszontlátni az eredetileg fotóriporterként alkotó Boros Jenő zseniális képét a 73. oldalon. Sikerült elkapnia azt a pillanatot, amikor az 1980-as évek végén a hungaroringi ralibetétfutamon induló 1500-as Lada jobb első kereke kiszakad, a kerék még a kocsi mellett gurul el, de már szikrázik a féktárcsa a mogyoródi aszfaltcsíkon.
1990 vagy 3990 Ft
A Kocs községről elhíresült, állatvontatású kocsitól a kecskeméti Mercedes CLA-ig ívelő történelemkönyvet jó szívvel ajánlom minden autóbuzinak és bárkinek, aki szeretné egy igazán értékes ajándékkal megörvendeztetni családtagjait, barátait, amire karácsony után is találhatnak alkalmat.
Puha fedéllel 1990, kemény borítóval 3990 Ft a könyv ára, tartalmuk megegyezik
A Kossuth Kiadónál megjelent Magyar autó- és motortörténet kétféle kivitelben vásárolható meg. A kemény fedeles könyv ára 3990 forint, a vele megegyező tartalmú, de puha borítós kiadvány feleennyibe kerül, 1990 forintért kapható. Meggyőződésem, hogy ezért a kötetért ez nem pénz.
Az egyik népautó-kezdeményezés volt a Balaton prototípus. Kép: Magyar autó- és motortörténet
Helikopterről is ledobható a Szöcske terepjáró. Kép: Magyar autó- és motortörténet, Szabó-Jilek Ádám
Ma is divatos formájú a Mathias kisautó. Forrás: Magyar autó- és motortörténet
Exkluzív interjú szerepel a kötetben a nemrég elhunyt Finta Lászlóval, a világ legnagyobb darabszámban eladott autóbuszának tervezőjével. Azt is elmesélte, hogyan lopták el az Ikarus 200-as típuscsalád tervezőkollektívájától az Állami Díjat. Ez egy biztonsági Ikarus 270-es prototípus. Forrás: Magyar autó- és motortörténet