Még fiatal volt az idő Le Mans-ban, de már érezni lehetett a rajt előtti feszültséget. A szerelők egyre nagyobb koncentrációban rohangáltak, a fotósok igyekeztek megtalálni a megfelelő helyet a hatalmas objektívekkel. Közben én elraktam a zsákmányolt modellautókat a táskámba és nem sokkal később már ott tülekedtem a malacnak öltöztetett 911-es előtt. Tűhegynyi hely sem volt már, mégis áthullámzott a tömegen egy legenda.
Jacky Ickx volt az. Az a belga autóversenyző, aki 1945. január 1-jén született. Nem véletlenül volt ott, hiszen már hatszor állhatott a dobogó tetejére a 24 órás Le Mans-i futam után. Nem mellesleg motoron, túra- és formaautó bajnokságban is indult, nyert Dakart és 25-ször állt fel a pódiumra Forma-1-es verseny után.
1967-ben indult először a Forma-1-ben, akkor a Cooper T81-essel hatodik helyen végzett. A következő évben már a Ferrari pilótájaként hazájában, Spa-Francorchampsban a dobogó harmadik fokára állt fel, ezt követően lett meg első győzelme, az esős Francia Nagydíjon. Megjárta a Brambham és a Lotus csapatokat is mielőtt 1979-ben elhagyta a sorozatot.
Nem véletlenül hívják Monsieur Le Mans-nak. Jacky Ickx több hosszútávú futam után 1969-ben nyert Le Mans-t a Ford GT40-essel. 7 évvel később már a Porsche gyári pilótája lett, ahol a turbós 936-ost vezette. Utóbbival háromszor is nyert, ezeket maga Ickx is a kedvenc futamai között tartja számon.
Henri Pescarolo és Hurley Haywood vezette még a 936-ost, ami a 42. helyen állt. Aztán beült Jacky Ickx és reggelre az élen autózott a Porschéval. Ennek azonban ára volt, az autó műszaki hiba miatt kényszerült a boxutcába. A szerelők a problémát úgy oldották meg, hogy egy hengernél leoldották a gyújtást. Ez azonban nem fogta vissza a csapatot, megnyerték vele Le Mans-t újra.
Fehér csíkkal díszített sötétkék sisakban versenyezett a 75. születésnapját ünneplő belga pilóta, ezért lett a tiszteletére kiadott Porsche 911-es is ilyen elegáns árnyalatú. A fehér csík pedig a szintén színezett felniken köszön vissza, amit lézergravírozással készített a Porsche Exclusive Manufaktur. A limitált szériás modell ötlete D’ieteren belga Porsche importőrtől származik és az autó már felbukkant a 2019 októberi Zoute Concours d’Elegance-on.
Apró plakett figyel a 911 Carrera 4S vezető oldali B oszlopán, a beltérben pedig Jacky Ickx-ra utalva X öltésekkel varrták a fekete bőrkárpitot. Ickx autogramja díszíti a kartámaszt és az X Blue színre fújt kulcsot is.
75 példány készült a Jacky Ickx szülinapjára kiadott Porsche 911 Carrera 4S-ből. Ebben a két turbóval megfújt, hathengeres boxermotor 450 lóerős, rajtautomatikával 3,4 másodperc alatt gyorsul 100-ra. Az igazi értéke azonban a ritkaságán túl maga a gesztus.