A Dacia itthon és tőlünk nyugatabbra is népszerű, mert jó ár-érték arányú modelleket kínálnak és szélesebb rétegek számára kínálják az új autó lehetőségét. Renault csoport almárkája józan, egyszerű, a nagytestvérektől leszivárgó műszaki alapokat használ és ez a jövőben látványos változások elé tereli a Daciát. Erről beszélt a Renault Europe elnöke, Philippe Buros az Automotive News Europe-nak.
Azt Buros is kiemelte, hogy a Dacia úgy tud jól szerepelni az árversenyben, ha a Renaulttól örökölt technikát használja. A román márka növekvő népszerűsége azt is hozta magával, hogy a Párizshoz hasonló nagyvárosokban élő vevőik egyre inkább vágynak egy megfizethető árú, elektromos Daciára. Különösen aktuális lesz ez akkor, ha egyre több városközpontból szorítják ki a belsőégésű motorral szerelt autókat.
„Úgy gondolom, hogy két-három év múlva már lesz elektromos Dacia” – vezette fel Philippe Buros.
Ugyanakkor jelezte, hogy a vásárlóik nem várják el, hogy autonóm rendszerekkel próbálkozzon a Dacia.
„Vásárlóink csak egy autót szeretnének, amivel költséghatékonyan eljuthatnak A-ból B-be. Légkondicionálást, elektromos ablakokat, szervokormányt akarnak. Pontosan tudják, hogy 10 ezer euróért nem kapnak önvezető autót.”