Akár 30 százalékkal kedvezőbb CO2-kibocsátást és üzemanyag-fogyasztást ígér a Fiat két városi miniautójának újdonsága, a Mild Hybrid hajtáslánc. A 70 lóerős, egyliteres benzinmotorra épülő hajtáslánc 12 voltos indítómotor/generátort kap, amely a stop-start funkció csendes és zökkenőmentes kiszolgálása mellett fékenergia-visszanyerésre is szolgál.

Még takarékosabbak lesznek a Fiat kisautói 1

Az autó 30 km/óra alatt akár menet közben is leállítja benzinmotorját, ha kitesszük üresbe – ezt mondjuk senkinek nem ajánljuk, meglehetősen furcsa elképzelés, hogy a gyár arra biztatja ügyfeleit, suhanjanak úgy a városban, hogy közben nincs kapcsolat a motor és a kerekek között, és vészhelyzetben nincs lehetőség hirtelen gázadással menekülni…

No de ne akadjunk fenn ezen, a lényeg, hogy az autó normál esetben 20, a Panda Crossnál 30 százalékkal takarékosabb, mint a korábbi 69 lóerős, 1,2 literes Fire motorral szerelt verziók.

Még takarékosabbak lesznek a Fiat kisautói 35

A Panda Hybrid és az 500 Hybrid első példányai már az első negyedévben az ügyfelekhez kerülnek, különleges bevezető limitált széria keretében, amely egyedülálló vízzöld fényezést és két vízcseppből megformált H betűs logót kap.

Egy füst alatt azt is elárulta a gyár, hogy hamarosan bemutatja a következő generációs 500-ast, amely teljesen elektromos hajtásláncot (is?) kap majd.

Még takarékosabbak lesznek a Fiat kisautói 36