Kétliteres, 230 lóerős turbómotort és hozzá kilencfokozatú automata sebességváltót kapott az Opel Insignia GSI. Az autót mostantól elektro-hidraulikus fékrásegítővel, FlexRide felfüggesztéssel, valamint Twinster fantázianévre hallgató, nyomatékvektor-szabályozású összkerékhajtással szerelik. Utóbbi hagyományos differenciálmű helyett két tengelykapcsolóval osztja el a nyomatékot a két hátsó kerék között. A piros, négydugattyús nyereggel szerelt Brembo fékrendszereket és a kormányművet egyaránt továbbfejlesztették.

Utóbbi elektro-hidraulikus szervójában villanymotor állítja elő a vákuumot, előkészítve egy későbbi brake-by-wire fékrendszer beépítését. A rendszer nem igényel külön blokkolás-/kipörgésgátló szabályozó rendszert, a vákuum gyorsabban épül fel, az ABS működése halkabb és finomabb.

Az adaptív FlexRide felfüggesztés a választott üzemmód, a fojtószelep állása, illetve a váltási pontok függvényében módosítja a lengéscsillapítók és a kormánymű beállításait. A GSI esetében a szokásos három üzemmód (normál, túra, sport) mellett egy negyedik: verseny módus is elérhető.

Megújult az Opel sportszedánja 41

2020 Opel Insignia GSi

Szintén új, de nem a GSI kiváltsága az oldalanként 84 szegmensből álló, adaptív mátrix LED fényszóró – ennek elődje oldalanként mindössze 16 diódát alkalmazott. Ívmenet, autópálya, parkolás, országút, rossz idő és város – ezek a különböző menetszituációk, amelyekhez egyedi világítási programot kínál a rendszer.

A szórakoztató és segédrendszerek kínálatát is bővítették. Új a hátratekintő kamera és a hátulsó keresztirányú forgalom-felügyelet. Az autó a szegmensben szokásos összes vezetőtámogató rendszert kínálja, beleértve a dugókövető tempomatot. Van head-up kijelző, Apple CarPlay és Android Auto kompatibilitás, valamint automatikus segélyhívó rendszer, ami bekapcsol, ha eldurrantak a légzsákok vagy az övelőfeszítők.

Megújult az Opel sportszedánja 42

2020 Opel Insignia GSi

A GSI csúcsmodellen túltekintve az Insignia teljes motorkínálata megújult, takarékosabbá vált (akár 18%-kal). A fogyasztást a hűtőrács mögötti, zárható lamella javítja. Az 1,4-es turbómotor (145 LE. 236 Nm) 5,8-6,3 litert fogyaszt 100 kilométeren, kétliteres társa (200 LE, 350 Nm) 7,3-7,7 litert, a másfél literes dízel (122 LE, 300 Nm) pedig 4,6-5,1 litert (minden érték WLTP norma szerint.) A GSI (230 LE, 350 Nm) 8,3-8,8 liter benzint éget el 100 kilométeren.