1975 júliusában mutatták be a Müncheni Olimpiai Stadionban az első generációs 3-as BMW-t. A kezdeti alapmodell a 100 lovas 316-os volt 14 másodperces 100-as sprinttel és 160 km/órás végsebességgel.

2012-ben került először turbómotor a 3-as alapmodelljébe, mégpedig az N13B16-os négyhengeres 136 lóerővel (316i). Ezt váltotta a modellfrissítéssel az azonos teljesítményű 1,5 literes, háromhengeressel a BMW (318i).

Járáskultúrája és presztízse miatt sem volt népszerű a háromhengeres 3-as, ezért ezt a hibát nem követik el ismét. A 318i újra négyhengeres motort kap.

Soha nem volt még ilyen erős a fapados 3-as BMW 1

2 literes, négyhengeres turbómotor 156 lóerős, 250 Nm nyomatékot tudó változata kerül a 318i-be. A 8 sebességes automataváltó az alapfelszereltség része.

220 km/óra feletti végsebessége van a 318i-nek és a négyajtós 8,4 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a Touring 3 tizeddel lassabb.

2020-ban a 318i-n kívül is lesz újdonság a BMW-nél. Érkezik az új BMW X6, a 8-as Gran Coupé, pályanapra járók az M8-asoknak és az M2 CS-nek örülhetnek. Jön a valaha volt legerősebb 3-ajtós MINI, a John Cooper Works GP 306 lóval és ellenpontként ott lesz az X5 M és X6 M.