A változás lényege, hogy az eddigi töltésenkénti fix díj helyett minden kWh energiáért fizetni kell majd az ultragyors töltőknél, méghozzá 280 forintot – írta a Portfolio.hu.

A rendkívül gyors, akár (még az egyetlen autó által sem támogatott) 350 kW teljesítményre képes töltőkből egyelőre három töltőállomást alakítottak ki itthon: az M1-es autópálya mellett Bábolna közelében, illetve az M7-es autópálya mellett Kajászónál és Balatonkeresztúron.

A kWh-nkénti 280 forintos ár jóval magasabb, ugyanakkor igazságosabb is lesz, hiszen eddig a kisebb teljesítményű akkumulátorral rendelkező elektromos autósoknak is ugyanannyit kellett fizetniük (2680 forintot), mint azoknak, akik nagyobb akkumulátorral szerelt járműveiket töltötték fel ugyanazon a helyen.

A drágulás mértékéhez egy példa: egy Mercedes-Benz EQC modellt 80 kWh-s akkumulátorral szerelnek. Ennek a járműnek a teljes feltöltése durván 22 400 forintba kerülne az új elszámolási rendszerben, ami majdnem tízszeres drágulást jelent.

A Nissan Leaf 40 kWh-s akkujának teljes feltöltése 11 200 forintba kerülne.