Villamosítja az Octavia család sportolóját, az RS-t a Škoda. A modell minden bizonnyal Genfben tartja világpremierjét, orrában pedig a már bevált hajtásláncnak az élesebbre hangolt kivitelével számolunk. Ez egy 1,4 literes, közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotort jelent, villanymotorral társítva.
Ez ugyanaz a hardver, mint a normál plug-in hibrid Octaviában (nyitóképünkön), ahol 204 lóerőt tud. Ez biztosan kevés lesz a sportmodellhez. Mivel a leköszönő Octavia RS csúcsteljesítménye eléri a 245 lóerőt, utódjának legalább ennyit, de inkább többet illene teljesítenie.
A villamosított hajtáslánc nem csak nyomatékosabbá, de súlyosabbá is teszi az autót: akár két mázsát is hozzáadhat az alapmodell tömegéhez. Így a menetdinamika aligha fog számottevően javulni, a környezetvédelmi teljesítmény ellenben igen.