Negyedik generációjához ért a Seat Leon. A típus teljes fejlesztési költsége 1,1 milliárd euróra (kb. 366 milliárd Ft) rúgott – ebben a gyártóüzem felkészítése is benne van –, így érthetően nagy reményeket fűz hozzá gyártója. Nem alaptalanul: soha nem adott még el annyi autót egy évben a spanyol márka, mint tavaly, és mivel a Leon nem crossover – azaz nem adja el magát puszta létezésével –, telepakolták modern kommunikációs, biztonsági és környezetvédelmi technológiákkal.
A Leon formailag az elődmodell evolúciójának tekinthető, bár valójában minden részlete megváltozott; a közegellenállási együttható 8 százalékkal javult.
Az új autó az MQB Evo platformra épül. Az ötajtós modell 86, a kombi 93 mm-rel lett hosszabb, a tengelytáv mindkét modell esetében 50 mm-rel nőtt. Így annak ellenére javult a hátsó helykínálat, hogy mindkét karosszériavariáns 16 mm-rel keskenyebb és 3 mm-rel alacsonyabb, mint elődjeik. Az ötajtós csomagtartója ugyanakkora maradt, a kombié 30 literrel tágasabb.
Seat Leon ötajtós |
Seat Leon Sportstourer |
|
Hosszúság (mm) | 4368 | 4642 |
Szélesség (mm) | 1800 | 1800 |
Magasság (mm) | 1456 | 1448 |
Tengelytáv (mm) | 2686 | 2686 |
Csomagtartó (l) | 380 | 617 |
A műszeregység minden esetben 10,25 colos, digitális kijelző; a multimédiás monitor 8,25 vagy 10 colos képátlójú. A Seat minimalizálta a nyomógombok számát, a rendszerek jelentős része hangvezérléssel is kezelhető. Van Android Auto és Apple CarPlay telefonintegráció, de ezeknél fontos az autóba beépített eSIM kártya, amely folyamatos online kapcsolatot teremt a jármű és a központ között, így garantálva a fedélzeti rendszerek folyamatos frissítését. A Leon egyes funkciói akár a távolból, okostelefonról is vezérelhetők.
A Leon hajtáslánckínálatából csak a tisztán elektromos verzió hiányzik: a benzin- és dízelmotorok mellett lesz földgáz-üzemű (CNG), mild hibrid és plug-in hibrid Leon is.
A Leon egyliteres benzinmotorja 90 vagy 110 lóerőt ad le, a másfél literes blokk 130 vagy 150 lóerős kivitelben elérhető. A csúcson a kétliteres, 190 lóerős benzinmotor áll, amelyhez kizárólag elektronikus vezérlésű dupla kuplungos váltó kérhető. A 130 lovas motor kettős (földgáz/benzin) üzemben is létezik.
Dízelből kétféle variáns lesz, mindegyik a kétliteres blokkra épül: a 115 lóerős csak kézi váltóval, a 150 lovas kézi vagy DSG váltóval rendelhető. A kombi esetében az utóbbi akár összkerékhajtással is elérhető. Minden dízel AdBlue adagolós, így már teljesítenek minden NOx-kibocsátási előírást.
A 48 voltos mild hibrid (eTSI) technológia mindkét benzines blokk erősebbik kiviteléhez (110, ill. 150 LE) elérhető, alapértelmezésben DSG váltó társul hozzá. A konnektoros hibrid a VW-konszern bevált 1,4-es, 204 lóerő hajtásláncát kapja; a 60 kilométeres elektromos hatótávolságú konfiguráció mindkét karosszériaverzióban elérhető lesz.
A Leon minden idők legbiztonságosabb Seatja, ígéri a gyár. Az útvonalhoz műholdadatok segítségével előre igazodó, a sebességkorlátozásokat kamerával észlelő adaptív tempomat, szabályozható lengéscsillapító, kiszállástámogató és kanyarodási ütközést gátló rendszer, gyalogosfelismerő autonóm vészfékezés is kerül az autóba. A félautonóm vezérlés 210 km/óráig a sáv középvonalában tartja az autót, ráadásul automatikus előzésre is képes.