Jelenleg a Volkswagen szabadidő-autó márka, a cél azonban az, hogy jövőre már hibrid márka legyen – jelentette ki Dalnoki Balázs. A Volkswagen márkaigazgatója szerdán évindító sajtótájékoztatóján kifejtette, hogy a Volkswagen nem akar prémium márka lenni, az Audival versenyezni, de a legjobb minőségű terméket gyártó tömeggyártóvá kíván válni. Mindemellett 2050-re a karbonsemleges mobilitás a céljuk, amelyben a gyártás co-semlegessége is szerepel. A fentiek eléréséhez a széles modellpaletta és az új üzleti megoldások segítik majd a márkát, de számos veszélyt is le kell küzdeniük.
Mint Dalnoki a Vezessnek elmondta, a jövő a villanyautóké, de rövidtávon akkumulátorhiánnyal számol a gyártó, ezért a hibridek jelentik az első lépcsőt, amelyek a vevők gondolkodásának átalakításában is közelebb állnak a tisztán belső égésű modellekhez.
A Volkswagen idehaza sikeres volt a villanyautók terén, a márka adta el a legtöbb ilyen modellt 2019-ben. Az e-Up és e-Golf együtt az eladott elektromos autók harmadát tette ki. Jelentős az érdeklődés a márka új tisztán elektromos modelljére is, hét óra alatt 80 darabot foglaltak le – 1000 euró befizetésével – az ID3 első szériájából honfitársaink.
Ám az ügyfeleknek a kiszállítás csúszására kell számítaniuk, csak augusztus végén, szeptember elején érkeznek meg a járművek, amelyek szoftverén még dolgoznak –a gyártás mellett is. A cél, hogy kész autót adjanak át és ne utólag kelljen frissíteni a jármű programját. A végleges hatótávolságot sem tudni még, jelenleg háromféle akkumulátorral, így 330, 420, 540 km tudású változatokkal számol a gyár.
Nemcsak hajtás tekintetében fog változni a Volkswagen és a többi gyártó kínálata, de Dalnoki Balázs szerint a mini autók el fognak tűnni, és a Polónak sincs igazi jövője. „Annyi technológiát kell beépíteni ezekbe az autókba is, hogy az áruk a kompakt autókéval vetekszik majd, így nem lesz racionális választás megvenni ezeket”. A bonyolultabb műszaki megoldásokra többek között az emissziós normák 2020 végére tervezett további szigorítása miatt van szükség.
Idén hét új Volkswagen modell érkezik Magyarországra. A nyolcas Golffal kezdődik az újdonságok sora, amelyek között ott lesz a T-Roc Cabrio, illetve az Arteon shooting brake variánsa, a Touareg sport kivitele is. Ezek mellett számos mild hibrid és plug-in hibrid modellváltozat jelenik meg.
2020-ra 150 000 eladott új személyautóra számít a Volkswagen a magyar piacon, amelyek közül 11 250 darab viseli majd a német márka megújult logóját. Nagy reményeik vannak a családi autók állami támogatásának folytatására, hiszen a program tavaly nyári elindítását követően közel ezer hétszemélyes autót adott el a Volkswagen így. Emellett úgy tűnik, rágyúr a magánvásárlók meggyőzésére a márka, hiszen kifejezetten nekik szóló akciókkal készülnek, amelynek keretében a vevők 900 000–1,8 millió forintos kedvezményt érvényesíthetnek.