Az elmúlt tizenegy évben összesen 38 936 autót gyártott és adott el világszerte a Rolls-Royce; 2019-ben minden korábbinál többet, 5152 darabot. Ennek örömére a márka képzőművészeti programja, a Muse felkérte Refik Anadol digitális képzőművészt, hogy örökítse meg a márka elmúlt évtizedét.
A török származású, de az USA-ban élő és alkotó Refik a 2009 óta gyártott és eladott összes Rolls-Royce fényezésére vonatkozó információkat használta fel alkotása alapjául: a színkódok mellett a fényezőrobotok programozásából is merített kódsorokat. Hogy ebből a tömérdek adatból hogyan állt össze a digitális képernyőn megjelenő, folyamatosan változó alkotás, nem értjük, de nem is ez a fontos.
A ’Tökéletesség művészete: Adatfestészet’ című installáció, amelyet ezen a héten Beverly Hillsben láthat először a közönség, majd márciusban átrepül Európába, és a Genfi Autószalonon is kiállítják, „azokra a kihívásokra és lehetőségre hívja fel a figyelmet, amelyeket a mindenütt jelen lévő számítástechnika testesít meg az emberiség számára. Arra keresi a választ, hogy mit jelent embernek lenni a mesterséges intelligencia korában, és hogy a gépek uralta mindennapokban hogyan nyer új értelmet az idő és a tér fogalma.”