Utcai és versenyautó kivitelében egyszerre mutatkozik be február 20-án a Seat sportmárkájának, a Cuprának az újdonsága. A Leon a közelmúltban bemutatott, új generációs Seat Leon közvetlen rokona, így részesül annak minden műszaki előnyéből és fejlesztéséből.
A Cupra Leon legfontosabb újdonsága a plug-in hibrid hajtáslánc lesz – ez egyáltalán nem meglepő, hiszen a Škoda Octavia RS is a VW-csoport 1,4 literes négyhengeres benzinmotorra épülő, jól ismert konnektoros hibrid hajtásláncát kapja meg. A cseheknél 245 lóerőt ad le ez a kombó, ami a Cupra Leonnál egy kissé soványnak hangzik: a közvetlen előd, a Seat Leon Cupra büszke 300 lóerővel szórakoztatta gazdáját.
Sokkal valószínűbb, hogy a spanyol márka az Audinál is alkalmazott, kétliteres benzinmotorra épülő plug-in hajtásláncot kapja meg. A 252 lóerős benzinmotort 143 lóerős villanymotorral megtámogató egység kombinált csúcsteljesítménye 367 lóerő, a maximális forgatónyomaték 500 Nm. Az Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro fedélzetén ez a hajtáslánc 5,7 mp-es gyorsulást tesz lehetővé 100 km/órára – a kisebb és könnyebb Leon ezt könnyedén 5,5 alá küzdheti (bár elődje 5,0 másodperces szintidejéhez képest ez is visszalépés volna).
Mindez persze egyelőre csak spekuláció; a kilenc nap múlva esedékes világpremieren kiderülnek a részletek.