Egyre több modellben jelenik meg a BMW 48 voltos indítógenerátorból és kiegészítő akkumulátorból álló mild hybrid hajtása. Elsőként az 520d-ben, majd a 320d modellekben és az X3, illetve X4 kétliteres, 190 lóerős turbódízel motorral szerelt változataiba került a rendszer. Most pedig a hathengeres dízelmotorral szerelt X5-be és kupés tetővonalú testvérébe, az X6-ba is bekerül.
1 750 és 2 250 közötti fordulaton 700 Nm nyomatékot ad le a BMW 3 literes, sorhatos turbódízele. 340 lóerős teljesítményét 4400-as fordulaton adja le. A változó turbinageometriás feltöltés és az akár 2 700 baros befecskendezési nyomás jó reakcióidőt és tiszta égést ad. Megfelel az Euro 6d emissziós normáknak.
Ehhez jön hozzá a mild hybrid rendszer, melynek 48 voltos akksiját a fékezési energia visszanyerésével tölti. A 11 lóerős többlet nem csak üzemanyag-takarékosságot hoz (gyári adatok szerint 5,8-6,4 l/100 km), hanem dinamikusabb kigyorsításokat. A BMW X5 xDrive40d 5,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.