A Civic Type R Limited Edition minden idők legpuritánabb, leginkább célratörő Type R típusa, amelyből mindössze száz darab jut az európai piacra.
Az elsősorban versenypályára hangolt Civic Type R Limited Edition a tömegcsökkentés lelkes híve. Nincs benne audiorendszer, sem klímaberendezés, a tető és a nyílászárók vékonyabb hangszigetelő réteget kaptak.
Összességében 47 kilót fogyott az autó a normál Civic Type R-hez képest. Többet is tudtak volna faragni, ám akkor már ki kellett volna dobni a hátsó üléseket, a tervezők azonban ezt túl nagy kompromisszumnak vélték.
Ami nem változott, az a motor és annak teljesítménye: a kétliteres turbómotor 320 lóerőt ad le 6500/perc fordulatszámon, a 400 Nm nyomatéki csúcs 2500-tól 4500-ig elérhető. Az autó 5,7 mp alatt gyorsul 100 km/órára, az 0,1 másodperccel fürgébb, mint az alap Type R esetében. A végsebességről nem szól a gyár, így feltételezzük, az ugyanúgy 272 km/óra, mint eddig.
Az autó 20 colos, kovácsolt BBS keréktárcsákat kapott, azokra Michelin Cup 2 abroncsokat szereltek. A lengéscsillapítókat áthangolták.
Lényegre törés ide, puritanizmus oda, a Honda azért ügyelt arra, hogy könnyű legyen azonosítani a versenyközeli Civicet. Megjelent a palettán egy új szín, a napfénysárga; ehhez sötét króm hátsó Civic-embléma társul. A tető, a külső tükrök és a motorházfedél szellőzőnyílásai fényes fekete festést kaptak.
Az utastérben a szokásos kagylóülésekkel és piros Alcantara-borítással találkozunk, a váltókar vízcsepp alakú. A nullától százig sorszámozott limitált kiadás első példányait nyáron hozza forgalomba a Honda, a vételár még nem ismert.