A Lexus 2018 őszén a világon elsőként (az Audit épp csak orrhosszal megelőzve) vezette be visszapillantó kamera rendszerét, amely nagyfelbontású kamerákkal és a szélvédőoszlopok tövében elhelyezett monitorokkal helyettesíti a külső visszapillantó tükröket.
A technológia eredetileg csak Japánban volt elérhető, de most Európába is elhozzák. Felépítésében semmit nem változott: a csapadéktól védett, fűthető külső kamerák a pillanatnyi menethelyzettől függően (kanyarodáskor, sávváltáskor, tolatáskor) képesek nagylátószögű képet adni, a sötétben éppúgy feljavítani a képet, mint amikor valaki belevilágít.
A rendszer olyan funkciókat kínál, mint a képen automatikusan megjelenő segédvonalak, amelyek révén pontosan fel tudjuk mérni a távolságot a Lexus ES és a környező járművek vagy akadályok között. Ezt a funkciót eddig csak a tolatókamerák kínálták, ez esetben viszont akár autópályán haladva is pontosan tudhatjuk, hogy a szomszédos sávban közeledő jármű milyen messze van tőlünk.
A megoldás nem elhanyagolható előnye, hogy a „tükörház” jóval kisebb a megszokottnál, így kevésbé akadályozza a kilátást, valamint áramvonalasabbá is teszi az autót, ami pedig a szélzaj és az üzemanyag-fogyasztás csökkenését vonja magával. Hátránya, hogy sérülés esetén nyilván nagyságrendekkel drágább lesz a javítása, cseréje.