DS, CX, XM, C6: a Citroën rendkívül magasra helyezte maga előtt a mércét a nagyautók kategóriájában. A legújabb csúcsszedán már a DS emblémájával lép színre, de a követendő példaképek és az elvárások attól még ugyanúgy érvényesek.

Új csúcsmodellt kap a francia luxusmárka 1

A DS 9 rettentő hosszú (493 cm) és széles (185 cm), és bár ez önmagában még kevés ahhoz, hogy letegye a névjegyét a prémium szedánok szegmensében, a jelek szerint a franciák akkor sem hibázzák el a stílust, ha hosszú évek óta nem készítettek már felső kategóriás modellt.

Új csúcsmodellt kap a francia luxusmárka 121

A DS 9 persze hibrid, mert annak kell lennie: a PSA-konszerntárs Peugeot 508-asból már ismert, 225 lóerős, elsőkerék-hajtású plug-in hajtáslánc akár 40-50 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot biztosít. A villanymotor (110 LE, 320 Nm) akár 135 km/óráig képes egyedik hajtani az autót. Az akku kapacitása 11,9 kWh, a 7,4 kW teljesítményű fedélzeti töltővel 90 perc alatt feltölthető.

Új csúcsmodellt kap a francia luxusmárka 122

Később lesz egy szintén fronthajtású, de megnövelt hatótávolságú és teljesítményű (250 LE) verzió, valamint beszerelik a Peugeot 508 Peugeot Sports Engineered szedánból ismerős összkerékhajtású, 360 lóerős verzió. Azoknak, akik nem hisznek a villamosításban, egy tisztán benzines, 225 lóerős verzió áll rendelkezésére. A váltó minden esetben nyolcfokozatú automata.

ds-9-l-sek

Ami a kényelmet illeti, a DS az első ülésekkel egyenértékű kényelmet ígér a hátul utazóknak. Hűthető, fűthető masszázsfotelek várják a szélső üléseken helyet foglalókat, a lehajtható kartámaszban az ülésvezérlő gombok mellett hangulatvilágítást, tárolórekeszt és USB töltőaljzatot találunk.

Igazi luxusautó ma már nem lehet meg luxusóra nélkül: a DS esetében az erőteljes motorsport-kötődésekkel rendelkező francia B.R.M márka gondoskodik az időmérő szerkezetről.

Új csúcsmodellt kap a francia luxusmárka 124

A zajszintet merev karosszéria és laminált ablaküvegek tartják alacsonyan, a zenei élményről a Focal 14 hangszórós audiorendszere gondoskodik.

A felfüggesztés természetesen adaptív, méghozzá az utat kamerával figyelő, a csillapítást kerekenként szabályozó rendszer. Ehhez társulnak a félautonóm közlekedést lehetővé tevő, legmodernebb vezetőtámogató rendszerek, az infravörös éjjellátó rendszer, a változó fénypászmájú aktív fényszórók, a karosszéria síkjából okostelefon közelségére kiemelkedő kilincsek.

Új csúcsmodellt kap a francia luxusmárka 125

A DS 9 kínai forgalmazása már idén ősszel kezdetét veszi, de idővel az egész világon kapható lesz az autó.