Kaderják Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium energiaügyekért és klímapolitikáért felelős államtitkára az elektromobilitás ösztönzésével, a környezetkímélő elektromos autózás támogatásával kapcsolatban tartott szerdán tájékoztatót.

Előzetesen sokan arra számítottak, hogy a minisztérium már most bejelenti az új autóvásárlás-támogatási rendszer részleteit, főleg annak fényében, hogy az előző támogatási program kerete a hét elején kifutott. Nem ez történt – írta a Portfolio.hu.

2016-ban indította el a kormány az elektromos autók támogatásának rendszerét. Akkor 2,3 milliárd forintos kerettel hirdette meg a kormány, majd 2018 októberében újra meghirdette ezt a konstrukciót 3 milliárd forintos keretösszeggel.

2020. február 25-ig 1880 darab pályázat érkezett be. Ez 3,408 milliárd forint keretösszeg igénylését jelenti, vagyis a 3 milliárdos keretösszeget meghaladta az igénylések összege. Február 24-én a jelenlegi pályázati rendszert lezárták.

Úgy alakítjuk át a támogatási rendszert, hogy még inkább támogassuk az olcsóbb elektromos autók támogatását. A kisebb és olcsóbb autók nagyobb támogatást kapnak, a következő hetekben fogunk jelentkezni a részletekkel. Azt, hogy a nagyértékű autókat támogassuk a szűkös forrásokból, kicsit luxusnak tartjuk

– fejtette ki az államtitkár arra utalva, hogy az eddigi 20 milliós értékhatár talán túlságosan magas volt.

„Gondolkodunk azon, hogy mely értékhatárig indokolt még a támogatás. Ez alacsonyabb lehet, mint a jelenlegi maximális értékhatár, de döntés még nincs” – fejtette ki.

A zöld rendszám szabályozását az új pályázati rendszer kialakításával párhuzamosan, az akciótervben foglalt céloknak megfelelően újragondoljuk. Ezen is dolgozunk jelenleg

– tette hozzá az államtitkár.

Mivel február 25-tel kifutott az előző e-autó támogatási program, és az új program még nem lépett életbe, ezért jelenleg nem lehet támogatással elektromos autót vásárolni Magyarországon.