Az elmaradt Genfi Autószalon előestéjén mutatta be az 1965-ös Giulia Sprint GTA szellemi örökösét az Alfa Romeo.

A Giulia GTA ugyanazt a receptet alkalmazza: egyrészt a motor (a Quadrifoglio 2,9 literes turbómotorja) teljesítményét 510-ről 540 lóerőre növelték, másrészt a tömeget 100 kilóval csökkentették. Ehhez titán Akrapovic kipufogó, alumínium futóműelemek és ajtók, valamint egy sor karbon kompozit alkatrész (kardántengely, motorházfedél, tetőlemez, kerékívek és első lökhárító, valamint a Sabelt versenyülés héja) került az autóba, az oldalablakok és a hátsó szélvédő részben plexiből készültek.

Megérkezett a legdurvább Alfa Romeo 1

A futóművet is átdolgozták, a nyomtáv elöl-hátul 5 centivel nagyobb, újak a rugók és a lengéscsillapítók.  Az utastérben szinte mindent Alcantara borít.

A GTA azonban nem a csúcs: ezt a szerepet a GTAm utcai versenyautónak tartogatja az Alfa Romeo. Itt a hátsó ülések helyén Alcantarával burkolt sisaktartó rekeszeket, illetve bukókeretet találunk, az aerodinamikai elemek pedig még nagyobbak. A GTAm elvileg rendszámozható, de az ajtóburkolatok és belső kilincsek hiánya nem teszi különösebben kényelmessé, és a hatpontos Sabelt öveket sem olyan egyszerű ki-becsatolgatni.

Megérkezett a legdurvább Alfa Romeo 29

Az Alfa Romeo összesen ötszáz darabot gyárt a kétféle GTA-verzióból, az ügyfelek bukósisakot, versenyruházatot, valamint vezetéstechnikai képzést is kapnak az autóhoz.

Az Alfa Romeo Giulia GTA-ról készült videókat ide kattintva tekintheted meg.