Összesítette Európa újautó-piacának januári teljesítményét a JATO Dynamics. A teljes forgalom jelentősen visszaesett 2019 januárjához képest, a 7,6 százalékos veszteségen a benzinmotoros (-12%) és a dízelmotoros (-17%) modellek osztoztak.

Visszaestek a benzines és dízelautók, hasítanak az elektromosak 1

Kiválóan fogytak viszont a plug-in hibrid (+173%!), tisztán elektromos (+91%) és full hibrid (+36%) gépkocsik. Ez utóbbiak viszonylagos lassulása azt eredményezte, hogy most először több konnektoros villanyautó került forgalomba Európában, mint öntöltő elektromos. Tavaly ilyenkor az eladások 7,1 százalékát tette ki a részben vagy teljesen elektromos csapat, most 13,3 százalékkal részesedtek a forgalomból!

Visszaestek a benzines és dízelautók, hasítanak az elektromosak 11

Szintén dübörögtek a szabadidőjárművek: noha darabszámra egyetlen százalékkal zsugorodott a kereslet irántuk, a nagyobb mértékben zuhanó piacon növelni tudták részesedésüket: a 39,8 százalék már csak hajszálnyira van a 40%-tól.

Mindössze öt márka tudta növelni eladásait: ezek a Toyota (+10%), a BMW (+9%), a Seat (+9%), az Audi (+8%) és a Mitsubishi (+1%). A legfényesebb eredményt közülük értelemszerűen a japán márka érte el: ők a tavaly januári hetedik helyről a negyedikre léptek előre, megelőzve a Fordot, a Škodát, a Mercedest.

Visszaestek a benzines és dízelautók, hasítanak az elektromosak 12

Nem csupa sikersztori volt ám a január: a Tesla például, amely a napokban készítette el egymilliomodik autóját, hatalmasat zuhant decemberhez képest: míg az óévet a piac abszolút harmadik helyén búcsúztatta, egy hónappal később a 157. helyre zuhant vissza.