Hanula Barna szerint a jelenlegi tudásszint és technológiai fejlettség mellett nincs olyan hajtásrendszer a személyautózásban, ami minden helyzetben optimális lenne. „Egyelőre nem tudjuk, meddig támogatható a városközpontokban a személyautók forgalma a jelenlegi mértékben. Ez a hajtástól függetlenül óriási kérdőjel még” – mutatott rá a dékán.

Meglátása szerint a nagyvárosi közlekedésben nem az a legnagyobb gondunk, hogy mi fogja hajtani a járműveket. „Sokkal inkább kérdés, hogy az egyre növekvő városokban van-e még helyük az egyéni közlekedési eszközöknek. Ha az emberek egyedül közlekednek nagy méretű, nehéz autókkal, amit ezek után már mindegy, mi hajt, az sem ökológiailag, sem – a dugókra gondolva – közlekedési szempontból nem jó megoldás” – szögezte le Hanula Barna, aki pályája során számtalan belső égésű, később hibrid és elektromos hajtásrendszer fejlesztésében működött közre.

A professzor szerint a városi levegőminőséget befolyásoló károsanyag-emisszió tekintetében az a legfontosabb, hogy a legszennyezőbb járműveket szűrjük ki a forgalomból. „Sajnos nem mindenhol figyelnek a műszaki vizsgákra sem. Pedig szinte semmibe nem kerülne, ha ez a hozzáállás változna, mert azzal óriásit léphetnénk előre. Nem látnék semmi kivetnivalót abban sem, hogyha bármilyen – belföldi, külföldi, benzines, dízel – jármű láthatóan füstölő kipufogóval közlekedik a városban, akkor arról ott a helyszínen a hatóság levenné a rendszámot” – vélekedett Hanula.

Te levennéd a rendszámot a füstokádó autókról?
Le bizony!
57% (2668)
Csak a legkirívóbb esetekben
25% (1182)
Nem, így is drága volt áttolni a vizsgán
6% (276)
Smoke & Charm előember vagyok, szeretem a füstöt
12% (547)

A professzor szerint meg kell teremteni annak a törvényi hátterét, hogy bármikor lehessen ellenőrizni az autókat műszaki szempontból. Ha a károsanyag-kibocsátást vissza akarjuk szorítani, akkor a járműállomány legszennyezőbb részét kellene kivonni a forgalomból.