Az egyesületek több kéréssel fordultak a kormányhoz és az operatív törzshöz. Javasolták és kérték, hogy a gépjármű-kereskedelmi és -javítói tevékenységet, a belföldi és nemzetközi áruszállítási tevékenységet, valamint az autókölcsönzőket is sorolják a „súlyos gondokkal küszködő” szektorok közé, és rájuk is alkalmazzák az ide vonatkozó könnyítéseket.
Javasolták a munkaerő-megtartási támogatások kiterjesztését az autós ágazatra, kérték, hogy a javítók nyitva maradhassanak az ellátás és a mobilitás biztonságáért (ideértve a mentők, tűzoltók, rendőrség és más járműveket). Javasolták, hogy a határzáron a Magyarországra irányuló árukkal (alkatrészekkel) érkező magyar és külföldi szállítók járműveit engedjék át.
Kérték továbbá, hogy a járvány elmúltával kedvezményes pénzügyi feltételekkel támogassák az újraindulást.
A kereskedők likviditásának javításához kérték, hogy a cash-flow alapú áfafizetést terjesszék ki rájuk, vagyis csak a beérkezett áfa után kelljen fizetniük. Ugyanebből kiindulva kérték, hogy az elektromos autókra és a nagycsaládos autókra biztosított támogatás kifizetését gyorsítsák fel, mert a sok száz várakozó autó finanszírozása megroppantja a kereskedők pénzügyi helyzetét.
Mindemellett kezdeményezték, hogy a magyar kormány az EU illetékes szerveinél kezdeményezze a CO2-előírások szigorításának és a büntetéssel fenyegetésnek egy évvel való elhalasztását.