Nincs könnyű helyzetben a Lotus: a brit sportautó-márkát 2017-ben megvette a Geely. Ez jó hír, mert azóta is ömlik a pénz az angol manufaktúrába, és a következő években még vaskosabb forrásokra számíthatnak. Rossz viszont, mert az új tulajdonos (joggal) a Lotuson keresztül is saját érdekeltségeit szeretné erősíteni.
Ez pedig faramuci helyzetet eredményezhet – mint például ami az egykori Esprit visszatérése kapcsán vár a gyárra. A Lotus az elmúlt bő tíz évben minden modelljébe a Toyotától származó motorokat szerelt – 1,8-as négyhengereseket az Elise-be, 3.5 V6-ost az Evorába, mindkettőt az Exige-be.
Most, hogy feltámasztanák az Esprit-t (méghozzá nem 2+2-es, hanem tágas kétszemélyes csúcskupéként), dilemmába kerültek. Állítólag ragaszkodnak a 3,5 literes V6-os Toyota motorhoz, de hibridet szeretnének. Ilyet a Toyota kulcsra készen tud szállítani nekik – a Lexus RX 450h és az LC 500h egymással rokon, de nem teljesen azonos konstrukció.
A legfrissebb hírek szerint azonban az elektromos komponenseket mégis inkább házon belül tennék hozzá a japán motorhoz – a Volvo és az abból kiválasztott Polestar egyaránt komoly kompetenciára tett szert ezen a téren. Ennek persze csak akkor van értelme, ha ragaszkodnak a hathengeres motorhoz – mert ilyennel tényleg nem tudnak szolgálni a svédek.
Egyelőre tehát nem tudni, mi lesz a vége a projektnek. Az biztos, hogy a tisztán elektromos Evija a tervek szerint idén nyártól került volna gyártásba – kérdés, hogy a globális járvány mennyire húzza keresztül a számításaikat.