Csalódni fog, aki hibrid hajtásláncot várt volna a Hyundai luxusmárkájától: a Genesis most bemutatott zászlóshajója, az új G80 két benzin- és egy dízelmotorral tör nemzetközi sikerre, de a villamosítást nélkülözi – majd kiderül, ez mire lesz elég. A 2,5 literes turbómotor 304, a 3,5 literes 380 lóerős; a dízel 2,2 literes, 210 lóerővel. Ezek zaját hatékony hangszigetelés tartja távol az utasoktól, míg a 19%-ban alumíniumból készült karosszériának és egyéb módosításoknak köszönhetően a menetkész tömeg 125 kg-mal (alapkiépítésben 1910 helyett 1785 kg) csökkent.
A hátsó és összkerékhajtással elérhető autó impozáns méretei (4995 x 1925 x 1465 mm; tengelytáv 3010 mm) mellett kényelmi szolgáltatásokkal is igyekszik az utasok kedvére tenni. A futómű adaptív, beállításait útminőség-figyelő kamera szabályozza, még azelőtt, hogy az autó a megváltozott minőségű aszfaltra érne.
Az év második felétől világszerte forgalmazott G80 vezetőülése hét légkamrát tartalmaz, amelyek a különböző üzemmódokhoz igazodó, optimális üléshelyzetet teremtenek, és hosszú utakon elejét veszik az elgémberedésnek. Van még színváltós hangulatvilágítás, Lexicon surround audiorendszer, háromzónás klímaberendezés, hátsó ülésfűtés/-hűtés, aktív benzinmotorzaj-csillapítás, dupla érintőképernyős, egymástól függetlenül szabályozható hátsó üléssori multimédiás rendszer, valamint kétszűrős automata légtisztító rendszer. A hátsó ülések mélyebben helyezkednek el, ez is hozzájárult a kedvezőbb fej- és lábtér kialakításához.
Az autó képes a távvezérelt parkolásra, a 12,3 colos digitális műszeregység felismeri a szemmozgást, a központi vezérlőrendszer támogatja a közvetlen kézírásbevitelt (a padlókonzoli érintésérzékeny felületen keresztül). A központi érintőképernyő 14,5 colos, és integrálták bele azt az egyelőre csak Koreában elérhető digitális fizetési szolgáltatást, amellyel automatikusan kiegyenlíthető például az üzemanyag ellenértéke. A vezeték nélküli térképfrissítés és az okostelefon-integráció magától értetődő.
A vadonatúj padlólemezre épülő G80 adaptív tempomatját gépi tanulásra képes mesterséges intelligencia vezérli, a jármű autópályán képes önállóan közlekedni, felszerelték a szokásos ütközéselkerülő technológiákkal, és ahogy korábban említettük, a két első ülés között is található egy légzsák, ami megakadályozza az összefejelést.