A koronavírus-járvány az autógyártókat átállásra készteti majd az online értékesítési csatornákra – legalábbis az amerikai Gartner piackutató cég szakértője szerint.
Pedro Pacheco szerint ennek informatikai akadálya nincs, hiszen minden autógyár honlapján van már olyan konfigurátor, amivel össze lehet állítani a kívánt jármű felszereltségét. Ehhez már csak a biztonságos fizetési módot és a kontaktmentes átadás módját kell kidolgozni – mutatott rá.
A közvetlen értékesítés tényleges akadályát valójában az iparág berögzült működési modellje jelenti a Gartner szakértője szerint. Minél tovább tartanak majd azonban a kijárási korlátozások és az üzemleállások, annál nagyobb lesz a változtatási kényszer is.
„Az eladások drámai mértékű csökkenésére lehet számítani mind Európában, mind az Egyesült Államokban” – mutatott rá. „Mihelyt az autógyárak közül néhányan megkezdik termékeik közvetlen értékesítését, példájukat a többi is azonnal követni fogja.”
„A krízishelyzet alaposan lerövidítette azt az időt, amit az autógyárak alkalmazkodás nélkül át tudnak vészelni” – fejtette ki. A forgalomcsökkenés egyúttal az innovációs tempót is lelassította az ágazatban, mivel „számos projektet jegelniük kellett”. Hozzátette: azok kerülnek majd ki nyertesen a jelenlegi helyzetből, akik a legtalálékonyabban csökkentik költségeiket.