A McLaren tavaly novemberben leplezte le a hatvanas évek legendás roadstere, az Elva modern utódját. Ehhez a kétüléses, minimalista sportautóhoz készítettek most egyedi hangulatú kivitelterveket.

Ez történik, ha unatkoznak az autótervezők 1

A McLaren Elva M1A az eredeti modell nevét és dizájnját örökölte meg. Piros szegélyű világosszürke versenysáv fut végig a küszöbön, majd fel az autó orrán, egészen a szélvédő hűlt helyéig. A teljes egészében szénszálas kompozitból felépített, ultra könnyű autót Bruce McLaren 4-es rajtszáma díszíti.

Ez történik, ha unatkoznak az autótervezők 53
Ez történik, ha unatkoznak az autótervezők 54

Egészen más arányokat kölcsönöz ugyanannak az autónak az Elva M6A dizájnja, amely a Can-Am bajnokságban diadalmas 1967-es McLaren előtt emeli meg a kalapját. Ekkor jelent meg a narancssárga festés a McLaren versenyautóin; a koncepciójárművet galambszürke csík, matricák, valamint Bruce McLaren aláírása díszíti.

Ez történik, ha unatkoznak az autótervezők 55
Ez történik, ha unatkoznak az autótervezők 56

Az elvileg jövő ősztől forgalomba kerülő autónak nem feledékenységből nincs szélvédője: az Elva aktív menetszél-szabályozási rendszere az utastér fölé tereli a menetszelet, így elvileg nagy sebességnél is huzat- és bogármentesen utazhatunk. Opcióként azért rendelhető szélvédő, ha nem bízunk az aerodinamikában.

Ez történik, ha unatkoznak az autótervezők 57
Ez történik, ha unatkoznak az autótervezők 58

Az Elva a McLaren valaha épített legkönnyebb utcai modellje. Hogy mennyi az annyi, az egyelőre titok, ám a minimalista karosszéria és az olyan műszaki finomságok, mint a titán fékdugattyúk vagy a 3D nyomtatóval kialakított szintén titán kipufogóvégek jó pár kilót ledobhattak az autóról.

Ez történik, ha unatkoznak az autótervezők 59
Ez történik, ha unatkoznak az autótervezők 60

A motor a jól ismert 4,0 literes, ikerturbós V8-as, amely itt 815 lóerőt és 800 Nm-t ad le.

Ez történik, ha unatkoznak az autótervezők 61
Ez történik, ha unatkoznak az autótervezők 62

Az Elva elvileg kevesebb mint három másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, ha pedig 200 km/óráig nyomnánk a gázt, azt is elérjük 6,7 másodperc alatt. Ilyen menetdinamikára még a McLaren Senna sem képes.

Ez történik, ha unatkoznak az autótervezők 63
Ez történik, ha unatkoznak az autótervezők 64

A kompakt Elva belső tere nem valami tágas, ezért a tervezők valamivel megkurtították az ülőlapokat, hogy nagyobb legyen a lábtér.

Ez történik, ha unatkoznak az autótervezők 65
Ez történik, ha unatkoznak az autótervezők 66

Az Elvából pontosan 399 példány gyártását tervezi a McLaren. Az autó ára a tervek szerint 1,425 millió angol fontnál indul majd – ez nagyságrendileg 550 millió forintnak felel meg, plusz-mínusz néhány tízmillió az árfolyam függvényében.

Ez történik, ha unatkoznak az autótervezők 67
Ez történik, ha unatkoznak az autótervezők 68

A McLaren Elvához rendelhető extrák nem mindennapiak: az emblémákat kérhetjük például 18 karátos fehéraranyból vagy platinából, a motorból áradó forróságtól pedig 24 karátos arany hőpajzzsal óvhatjuk az utasteret.

Ez történik, ha unatkoznak az autótervezők 69
Ez történik, ha unatkoznak az autótervezők 70

A hátsó aktív légterelő fékszárnyként is szolgál.

Ez történik, ha unatkoznak az autótervezők 71
Ez történik, ha unatkoznak az autótervezők 72

Ha időnként pályára is vinnénk a kocsit, felár nélkül rendelhetünk vegyes használatú Pirelli P Zero Corsa abroncsokat.

Ez történik, ha unatkoznak az autótervezők 73
Ez történik, ha unatkoznak az autótervezők 74

Klímaberendezés, tolatókamera és navigációs rendszer van a kocsiban, alapkiépítésben azonban hiányzik az audiorendszer. Ha nem görcsölünk rá a tömegcsökkentésre, ingyen beépítik a hifit.

Ez történik, ha unatkoznak az autótervezők 75
Ez történik, ha unatkoznak az autótervezők 76