A McLaren tavaly novemberben leplezte le a hatvanas évek legendás roadstere, az Elva modern utódját. Ehhez a kétüléses, minimalista sportautóhoz készítettek most egyedi hangulatú kivitelterveket.
A McLaren Elva M1A az eredeti modell nevét és dizájnját örökölte meg. Piros szegélyű világosszürke versenysáv fut végig a küszöbön, majd fel az autó orrán, egészen a szélvédő hűlt helyéig. A teljes egészében szénszálas kompozitból felépített, ultra könnyű autót Bruce McLaren 4-es rajtszáma díszíti.
Egészen más arányokat kölcsönöz ugyanannak az autónak az Elva M6A dizájnja, amely a Can-Am bajnokságban diadalmas 1967-es McLaren előtt emeli meg a kalapját. Ekkor jelent meg a narancssárga festés a McLaren versenyautóin; a koncepciójárművet galambszürke csík, matricák, valamint Bruce McLaren aláírása díszíti.
Az elvileg jövő ősztől forgalomba kerülő autónak nem feledékenységből nincs szélvédője: az Elva aktív menetszél-szabályozási rendszere az utastér fölé tereli a menetszelet, így elvileg nagy sebességnél is huzat- és bogármentesen utazhatunk. Opcióként azért rendelhető szélvédő, ha nem bízunk az aerodinamikában.
Az Elva a McLaren valaha épített legkönnyebb utcai modellje. Hogy mennyi az annyi, az egyelőre titok, ám a minimalista karosszéria és az olyan műszaki finomságok, mint a titán fékdugattyúk vagy a 3D nyomtatóval kialakított szintén titán kipufogóvégek jó pár kilót ledobhattak az autóról.
A motor a jól ismert 4,0 literes, ikerturbós V8-as, amely itt 815 lóerőt és 800 Nm-t ad le.
Az Elva elvileg kevesebb mint három másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, ha pedig 200 km/óráig nyomnánk a gázt, azt is elérjük 6,7 másodperc alatt. Ilyen menetdinamikára még a McLaren Senna sem képes.
A kompakt Elva belső tere nem valami tágas, ezért a tervezők valamivel megkurtították az ülőlapokat, hogy nagyobb legyen a lábtér.
Az Elvából pontosan 399 példány gyártását tervezi a McLaren. Az autó ára a tervek szerint 1,425 millió angol fontnál indul majd – ez nagyságrendileg 550 millió forintnak felel meg, plusz-mínusz néhány tízmillió az árfolyam függvényében.
A McLaren Elvához rendelhető extrák nem mindennapiak: az emblémákat kérhetjük például 18 karátos fehéraranyból vagy platinából, a motorból áradó forróságtól pedig 24 karátos arany hőpajzzsal óvhatjuk az utasteret.
A hátsó aktív légterelő fékszárnyként is szolgál.
Ha időnként pályára is vinnénk a kocsit, felár nélkül rendelhetünk vegyes használatú Pirelli P Zero Corsa abroncsokat.
Klímaberendezés, tolatókamera és navigációs rendszer van a kocsiban, alapkiépítésben azonban hiányzik az audiorendszer. Ha nem görcsölünk rá a tömegcsökkentésre, ingyen beépítik a hifit.