Az őszi előzetes bemutató után immár piaci bevezetésre kész az Audi e-tron Sportback crossover kupé.
Az Audi e-tron Sportback dizájnját és technológiáját bemutató filmeket ide kattintva nézheted meg.
A modell közeg-ellenállási együtthatója jól példázza, mennyire tévesek az áramvonalasságról alkotott elképzeléseink. Habár a karosszéria inkább zömök, mint kecses, a 0,25-ös cW érték kiemelkedően kedvezőnek számít, és kulcsszerepet játszik abban, hogy a 95 kWh kapacitású akkumulátorcsomaggal akár 446 kilométert is megtehetünk (WLTP-szabvány szerinti mérés): a gyár szerint a crossover formátumú Audi e-tron modellhez képest 10 kilométerrel hosszabb hatótávolság pont az ahhoz viszonyítva marginálisan jobb légellenállásnak tudható be.
Az Audi e-tron Sportback egy világújdonságot is hoz a piacra: ez az egymillió mikrotükörből álló LED-es fényszóró, amelynek vezérlése másodpercenként akár 5000-szer (!) módosítja a néhány századmilliméter (!) élhosszúságú tükröcskék dőlésszögét, persze külön-külön.
A pixellámpa elsődleges feladata a minden eddiginél pontosabb adaptív világítás – például képes csak a saját sávunkat megvilágítani, ezzel is segítve az iránytartást, vagy alkalmas arra, hogy megvilágítsa az úton észlelt akadályokat (pl. gyalogosokat), de persze kiszállás után vagy indulás előtt menő fényanimációkat is képes a talajra vagy a falra vetíteni, mert mégis csak ezzel lehet lenyűgözni az ügyfeleket.
A kétmotoros elektromos összkerékhajtás alaphelyzetben csak a hátsó villanymotort működteti, az elsőt arra tartalékolja, ha stabilizálni kell az autót vagy extra teljesítményre volna szükség.
A bevezetőben említett gyorsulási és teljesítményértékek egyébként csak S (sport) üzemben, padlógáznál jelentkeznek. Normál helyzetben 355 lóerővel és 561 Nm nyomatékkal gazdálkodunk; ilyenkor az autó 6,6 mp alatt gyorsul 100 km/órára. A végsebesség minden esetben 200 km/óra. Alapfelszerelés az Audi Drive Select adaptív futómű-szabályozás, míg a légrugózás 76 mm-es tartományban képes variálni a szabad hasmagasságot.
Az eredeti tervek szerint 2020 tavaszától kapható Európa-szerte az e-tron Sportback, eleinte azonban egy kisebb teljesítményű modellvariáns lesz csak elérhető. Ez szintén összkerékhajtású, de a rendszerteljesítmény 308 LE, a kombinált forgatónyomaték 540 Nm. A végsebessége 190 km/óra, a 0-100 km/óra gyorsulás 6,8 másodpercig tart. Fontos különbség, hogy a nagyobb verzió kétszintes, 36 cellából álló, 95 kWh kapacitású akkumulátora helyett itt csak egyszintes, 27 cellás, 71 kWh-s akkut kapunk. Ez 120 kg megtakarítást (2370 kg menetkész tömeg) és 347 kilométeres hatótávolságot jelent.
Mindkét modellvariáns 30 perc alatt 80%-ra tölthető villámtöltővel – a nagyobb kapacitású akkuval szerelt e-tron Sportack 55 quattro ehhez 150 kW teljesítménnyel, a kisebb e-tron Sportback 50 quattro 120 kW maximális teljesítménnyel tölt. Utóbbi németországi indulóára 71 350 euro, alig 3%-kal magasabb, mint az e-troné (€ 69 100).
A piaci bevezetéskor kínált ‘Edition One’ különkiadás plazmakék fényezést, digitális külső tükröket, 20 helyett 21 colos keréktárcsákat, panoráma-napfénytetőt kap. Belül kétféle ülés közül választhatnak a vevők, de a szürke Valcona bőrkárpit adott, ahogy a térhatású hangzást biztosító Bang & Olufsen hifi és a világszenzáció pixelfényszóró is.