Idén januárban megdöbbentő dolog történt a gyűjtői minőségű veterán autókra szakosodott Barrett-Jackson aukciós ház arizonai árverésén. Miután egy 1981-es gyártású, az utolsó atomig tökéletesen felújított, majd egyedileg átalakított Jeep CJ7-esre lefutott a licit, a szerencsés nyertes, aki nem kevesebb mint 200 000 dollárt (akkori árfolyamon kb. 60 millió forintot) fizetett az autóért, azzal a lendülettel ismét árverésre bocsátotta azt.
A 3001. sorszámú kikiáltási tárgy tehát ismét kalapács alá került, és valaki újabb 175 000 dollárt (52,5 millió Ft) fizetett érte – hogy aztán ő is lemondjon róla, és visszaküldje oda, ahonnan jött. A harmadik körben már „csak” 50 ezer dollárt (15 millió Ft) fizettek érte – így került három embernek 127,5 millió forintjába egy autó.
A bizarr tranzakció-sorozat persze nem volt véletlen: a Jeepet jótékony célra ajánlotta fel eredeti tulajdonosa, Joe Riley, aki rendszeresen adományoz különleges autókat a Barrett-Jackson aukciós háznak, ha adománygyűjtésre kerül a sor. Ezúttal a súlyosan beteg gyermekek kívánságait teljesítő Make-a-Wish alapítvány kapta meg mind a 425 ezer dollárt – az aukciós házak az ilyen akcióknál mindig lemondanak saját jutalékukról, így a teljes összeg a támogatott szervezet bankszámlájára kerül.
A tripla árverésen egyébként egy tizenhárom éves fiú, Will Wade forgatta a kalapácsot: Will maga is súlyos beteg, és igazi autóbolondként azt kérte a Make-a-Wish alapítványtól, hogy részt vehessen egy autós árverésen. A veteránautós közösség is felfigyelt a fiúra: a helyszínen összedobtak neki annyi pénzt, hogy maga is licitálhasson két autós emléktárgyra, majd világméretű ajándékozási mozgalom indult, aminek a keretében százszámra postáztak a fiúnak autózáshoz kapcsolódó ajándékokat, emléktárgyakat.
Az elárverezett Jeep CJ7 egyébként a Gas Monkey Garage nevű tuningműhely munkája volt. Az 1981-es gyártású terepjárót az USA különböző fegyveres erőinek tiszteletére öltöztették csillagokba és sávokba. Az autó 10 centis futómű-emelést is kapott, ami az üzemanyag- és fékvezetékek teljes újraépítését tette szükségessé.
A motor az eredeti 4,2 literes (258 köbhüvelyk) benzines egység, amelyet ugyanúgy aprólékosan felújítottak, mint a háromfokozatú BorgWarner T150 kéziváltót. A szervokormánnyal és szervofékekkel szerelt CJ7-es fekete belsőt és fekete szükség-vászontetőt kapott, de járt hozzá egy fehér keménytető, valamint két oldalajtó is (képeinken ezzel látható.) A műszerek egyedileg utángyártott darabok, és bár a rádió úgy néz ki, mint az eredeti AM vevő, valójában egy Bluetooth-képes, modern fejegység.