Az Európai Autógyártók Szövetségének jelentése szerint az Európai Unió 27 tagállamában 567 308 személygépjárművet helyeztek forgalomba márciusban, 55,1 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Februárban még 7,4 százalékra, januárban pedig 7,5 százalékra rúgott a visszaesés éves összevetésű üteme.
A márciusi visszaesés üteme minden eddigi rekordot megdöntött, abszolút értékben nézve pedig 1990 óta ez volt a legrosszabb márciusi hónap.
Az első negyedévben 2 480 855 új autót adtak át tulajdonosának az unióban, 25,6 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A járvány terjedését korlátozó szigorú intézkedések keretében március második felében a legtöbb autókereskedő szalon bezárt az EU-ban.
Minden uniós országban csökkent márciusban a forgalomba helyezett autók száma, a legnagyobb mértékben, 85,4 százalékkal a járvány által leginkább sújtott Olaszországban. Franciaországban 72,2 százalékkal, Spanyolországban 69,3 százalékkal, Németországban pedig 37,3 százalékkal csökkentek az eladások.
Az első negyedévet tekintve Olaszországban 35,5 százalékos, Franciaországban 34,1 százalékos, Spanyolországban 31 százalékos, Németországban pedig 20,3 százalékos volt a csökkenés mértéke.
Magyarországon a márciusban átadott új autók száma éves összevetésben 14,3 százalékkal, 11 478-ra esett. Az első negyedévben 32 670 új autó talált gazdára, ami 4,9 százalékos csökkenést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest.
Piaci részesedés szerint a legnagyobb európai gyártó (29,0 százalékos aránnyal) a német Volkswagen-csoport márciusban több mint 164 ezer személyautót helyezett forgalomba Európában, ami 46,2 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. Január-márciusban 19,1 százalékkal 660 ezerre esett a csoporthoz tartozó márkák értékesítése.
Piaci részesedés szerint sorrendben az autógyártók közül a Volkswagent követő PSA-csoport (Peugeot, Citroen, Opel/Vauxhall, DS) 68,1 százalékkal, a francia Renault 64,7 százalékkal, a Hyundai-csoport 42,5 százalékkal, a BMW-csoport 40,7 százalékkal, a Fiat-Chrysler 76,6 százalékkal, a Toyota 41,2 százalékkal, a Daimler 39,4 százalékkal, a Ford 65,1 százalékkal, a Nissan 60,3 százalékkal, a Volvo 33,2 százalékkal, a Mazda 67,8 százalékkal, a Mitsubishi 52,1 százalékkal, a Jaguar Land Rover csoport 61,3 százalékkal, a Honda pedig 67,5 százalékkal kevesebb új személyautót adott el márciusban.