A napokban egyre több helyről röppentek fel a pletykák, hogy a Ford Focus ST marad a legerősebb kompakt a kínálatban. A Ford Focus RS-nek több nehézséggel is szembe kell néznie most. A szigorodó emissziós normák miatt a 2,3 literes, négyhengeres turbómotor mellé 48 voltos mild hybrid hajtást kellene kapcsolniuk, emellett az előző generáció sikere miatt a drift módot kínáló, különleges összkerék-hajtást sem lehet kihagyni a képletből.

A koronavírus miatt kieső bevételek sem sejtetnek sok jót, de a CarAdvice-nak nyilatkozó szóvivő szerint „túl korai spekulálni a Focus RS jövőjével kapcsolatban.”

Hozzátette, hogy a Focusnál használt új C2-es padlólemez „rendkívül fejlett és technológiával teletömött architektúra, ami számos hatékony hajtáslánc befogadására alkalmas.”

Annyi biztos, hogy nem lesz könnyű dolga, hiszen a Hyundai gőzerővel fejleszti az i30 N-hez közelálló, de annál jóval ütősebb Velostert, ott van az egyre több rekordot behúzó Renault Megane RS és a Mercedes-AMG A35 és A45 modellek. Utóbbiak szintén drift móddal felszerelt összkerék-hajtással.

Az első összkerék-hajtású Ford Focus RS-t mi is kipróbáltuk, tesztjét itt olvashatod: