A vásárlást követő tizenkét hónap során mennyi nyűgöd volt az újonnan vett autóddal – röviden így összegezhető a brit Driver Power olvasói felmérés megbízhatósági ágának témája. Csak olyan autók kerülnek bele a minősítésbe, amelyek a felmérés megjelenésekor még kaphatóak, és két viszonyszám jellemzi őket: az egyik, hogy a megkérdezett tulajdonosok hány százaléka tapasztalt hibát az autóval, a másik pedig egy absztrakt százalékos érték, amely a végső sorrendet határozza meg. Utóbbi minél magasabb, annál jobb – az előbbinél pedig az alacsony érték a jó.
A három dobogós modellnél például nagyobb számban fordultak elő meghibásodások, mint jó néhány, hátrébb rangsorolt típusnál, ám ha ezek nem rontották az adott autó megbízhatóságát, csak kellemetlenséget okoztak, akkor nem húzták le a típus érdemjegyét.
Idén sem a Toyota, sem a Lexus nem került dobogóra, mégsem érezheti vesztesnek magát a konszern: a top 10-ben hat, a top 20-ban kilenc típusuk szerepel. A Toyota öt, a Lexus négy, a Mazda három, a Volvo és a Subaru kettő-kettő típusával került be a legjobb húsz közé; a maradék négy helyen négy márka osztozott.
A további rangsort már csak ömlesztve közöljük:
11. Lexus IS (95,89%)
12. SEAT Arona (95,88%)
13. Mazda MX-5 (95,77%)
14. Lexus NX (95,74%)
15. Toyota RAV4 (95,71%)
16. Subaru XV (95,66%)
17. Mazda CX-5 (95,52%)
18. Volvo XC60 (95,15%)
19. Suzuki Vitara (95,05%)
20. Mazda 6 (95,03%)