N Grin Shift, azaz N vigyorváltó: így nevezte el új nyolcfokozatú, olajfürdős duplakuplungos sebességváltójának egyik funkcióját a Hyundai. A rendszer a feltételek teljesülése esetén 20 másodpercen át megnöveli a töltőnyomást, ezzel átmenetileg 353-ról 378 Nm-re emeli a forgatónyomatékot, miközben a váltó is gyorsabban kapcsol – aki az ebből fakadó gyorsulási élményt kibírja vigyorgás nélkül, az ne vegyen olyan autót, amely 5,6 mp alatt ér 100 km/órára.
Nem ez az egyetlen speciális funkciója az N DCT váltónak. Ott van az N Power Shift, amely a fojtószelep 90 százalékot meghaladó nyitása esetén úgy optimalizálja a felváltásokat, hogy a lehető legkevesebb erő vesszen kárba, míg az N Track Sense Shift a tapadási és terhelési viszonyokat, illetve a vezetési stílust elemezve érzékeli, ha a vezető versenypályán autózik, és ennek megfelelő, agresszív váltóprogramot aktivál, amely nagyon későn, ám annál gyorsabban kapcsol. Mindezt persze kézzel, a 8 colos érintőképernyőn keresztül is beállíthatjuk.
A fenti funkciókhoz olyan szolgáltatások társulnak, mint a visszaváltást kísérő gázfröccs vagy a rajtautomatika. De ez nem minden: lejtőn haladva például erőteljesebb motorfékkel tehermentesíti a súrlódófékeket.
A Veloster N vezetőtámogató funkcióit (gyalogosfelismerő vészfék, éberség, felügyelet, sávban tartás, stb.) bármely modern Hyundaiban megkapjuk, olyan könnyített kagylóülést viszont, amelynek háttámláját kivilágított N betű (!) díszíti, csak a Veloster N kínál.
A Veloster N áprilisban Dél-Koreában kerül forgalomba, a világ egyéb tájain a következő hónapokban lesz elérhető a modell.