Kétféle kivitelben tervezi megvalósítani mindennél extrémebb hipersportautóját Szpürosz Panopulosz (fent), aki gyorsulási versenyekre szánt autók építésével szerzett nevet magának.

A Project Chaos (azaz Káosz-projekt) néven emlegetett járműbe egy teljes egészében saját tervezésű és gyártású 4.0 V10-es motor kerül. Hengerenként két befecskendező és négy szelep dolgozik majd a blokkban, a vezérműtengelyek és a szelepek titánból készülnek, a két óriási turbó karbon-titán kombináció lesz, kerámia turbinakerekekkel.

3000 lóerős hipersportkocsi készül Európában 1

Manapság nem divat belső égésű motorral szerelt hipersportautót tervezni, de Panopoulos úr nem bajlódik villanymotorokkal. Miért is tenné: a 3D nyomtatóval legyártott titán dugattyúkkal és hajtókarokkal szerelt blokk 11 ezret forog percenként, teljesítménye 2000 lóerő, ha pedig karbon kompozit hajtókarokkal és űrhajózási hőpajzsoknál használt kerámiából 3D-nyomtatott dugattyúkkal szereli fel ugyanezt a blokkot, a maximális fordulatszám 12 000/perc lehet, a teljesítmény pedig eléri a 3000 lóerőt.

3000 lóerős hipersportkocsi készül Európában 27

Szépségesek a 3D-nyomtatóval megformált komponensek, és vélhetően a tömegük is minimális

Azt még nem tudni, a motor egyéb alkatrészei, a nyolcfokozatú duplakuplungos sebességváltó vagy akár az abroncsok hogyan fogják bírni az iszonyatos igénybe vételt: az elvileg 1150 kilós autó a gravitációs erő háromszorosával gyorsul majd (0-400 km/óra 7 másodperc alatt!), végsebessége várhatóan meghaladja az 500 km/órát – ezek szigorúan elméleti adatok, természetesen.

Az autó hivatalos világpremierje elvileg 2021-ben, a Genfi Autószalonon lesz. Meglátjuk, több-e egy elméletnél!

3000 lóerős hipersportkocsi készül Európában 28

ezgif-6-e355f7842b28
image posting