Azok a plug-in hibrid járművek, amelyeknek nem töltik fel rendszeresen az akkumulátorát, bizony egyáltalán nem képesek olyan látványosan alacsony üzemanyag-fogyasztásra, mint remélnénk: ez nem újdonság, a flottakezelők jó ideje hadakoznak már a felhasználókkal, akik saját hibájukból jóval drágábbá teszik az üzemeltetést.
Minél nehezebb, erősebb és gyorsabb egy plug-in hibrid, annál nagyobb lesz a kontraszt a kétféle használati mód között. Az észak-amerikai környezetvédelmi hivatal, az EPA megmérte például a Bentley Bentayga üzemanyag-fogyasztását. Feltöltött akkukkal 30 kilométert megy a nehéz batár, de ez is elég ahhoz, hogy 5,3 alatti átlag jöjjön ki – csodálatos, nem?
Sokkal rosszabb a helyzet, ha nem töltjük az akkukat: ilyenkor 11,2 literre ugrik a 100 kilométeren mért átlagfogyasztás. Nem olyan rossz ez egy 449 lóerős, 2,6 tonnás vízilótól, amely egyébként 5,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig eléri a 254 km/órát.
Nem hát, csakhogy a V8-as modell hibrid varázslat nélkül pontosan 1 literrel kevesebbel is beéri – 542 lóerővel, 4,1 másodperces 0-100 km/óra gyorsulással és 301 km/óra végsebességgel. A PHEV modell egyetlen mentsvára, hogy Észak-Amerikában és Európában egyaránt kb. 5%-kal olcsóbb, de aki hibrid Bentaygát vesz, az aligha a spórolás miatt teszi.
Ne feledjük persze, hogy ezek a számok az országúti fogyasztást mutatják: városban már visszaveszi a vezetést a hibrid a V8-astól. Igaz, kétes értékű a győzelem: utóbbi 16,8 literes átlagfogyasztásánál hiába takarékosabb kerek 3 literrel a benzin-elektromos variáns, ez még nem teszi környezetbaráttá.
A két belépő modell vetélkedésén egyébként csak csendben kacag a W12-es csúcsmodell, amely városban 19,6, országúton 13,8 liter benzint szlopál be 100 kilométerenként.