Negyedik generációs hibrid hajtáslánccal debütál a TNGA-B padlólemezre épülő Yaris Cross, a Toyota C-HR alá betagozódó városi crossover.
Ez ugyanaz az egység, amit a Yarisba is beszerelnek, ám a részletekről eddig nem beszélt a Toyota: a nagyobb modellek hibrid rendszereiből visszafejlesztett, 1,5 literes, háromhengeres motor rengeteg fogyasztáscsökkentő megoldást alkalmaz, az Atkinson-ciklusú szelepvezérléstől a kisebb belső súrlódásig. A termikus hatásfok – autó motoroknál – kiváló: 40%.
A hajtáslánc kombinált teljesítménye 116 lóerő, a fejlesztők állítólag arra törekedtek, hogy a rendszer az alacsonyabb fordulatszám-tartományban legyen különösen élénk. Az átlagos CO2-kibocsátás 90 g/km alatt marad, legalábbis az elsőkerék-hajtású verziónál.
Igen: a Yaris Crossból összkerékhajtású változat is készül majd, méghozzá elektromos hátsó hajtással, amely csak elinduláskor és gyorsítás során üzemel, illetve tapadásvesztés esetén segít be a hajtásnak. Az AWD-i modell valamivel kevésbé takarékos, nem egészen 100 gramm szén-dioxidot küld a légkörbe minden kilométeren. Ha megrendeljük a legnagyobb, 18 colos (!) keréktárcsákat, akkor várhatóan érezhetően magasabb lesz az érték.
Videón is megnéznéd a Yaris Cross-t? Kattints ide, de aztán gyere vissza és olvass tovább!
A Yaris Cross tengelytávja megegyezik a Yariséval (2560 mm), viszont 24 centivel hosszabb annál – ebből 18 centi jut hátra, azaz a csomagtartóra. A szabad hasmagasság 3 centivel, a teljes magasság 9 centiméterrel, a szélesség kettővel nőtt.
Hosszúság (mm) | 4180 |
Szélesség (mm) | 1765 |
Magasság (mm) | 1560 |
Tengelytáv (mm) | 2560 |
Nem csak a több hely miatt jó pakolni a Toyota Yaris Crossba: a csomagtérajtó akár motoros, kéz nélkül nyitható kivitelben is kérhető, a padló két szintbe helyezhető, és rakományrögzítő hevederrendszer is lesz benne. A hátsó üléssor 40:20:40 arányban osztható.
Franciaországban, a Yarisszal közös gyártósoron készül majd a Yaris Cross. Évente 150 ezer darabos termelésre számítanak, ez 8%-os piaci részesedést jelentene a szegmensben.