Az Európai Bizottság hétről hétre közzéteszi azt a listát, amelyen az Unió tagországaiban frissen visszahívott tartós fogyasztási cikkek – köztük az autóipari visszahívások is – szerepelnek. Az alább leírtak természetesen csupán vázlatosan ismertetik a problémák jellegét; ha felmerül a gyanú, hogy autód (motorod, traktorod, buszod…) érintett, mindenképp fordulj a forgalmazóhoz, ilyen esetekben ő a tuti tudás forrása.
Európai visszahívások 2020. 17. hét
Mercedes-Benz CLS / E-osztály
2015.07. – 2019.10.
Nedvesség juthat az elektromos gyűjtősínbe, így elektromos áram folyhat a különálló sorok között. A fellépő túlmelegedés megolvaszthatja a gyűjtősín műanyag alapanyagát, és tűzveszélyt okozhat.
Audi Q7
Volkswagen T-Cross
2019.05-09.
A függönylégzsák felfúvó patronjának fúvókáját rosszul hegesztették, így balesetben nem biztos, hogy helyesen nyílik a légzsák.
Subaru Impreza / XV (Crosstrek)
2017.01. – 2018.08.
A forgattyúsház-szellőztető szelepek (PVC) gyártási hiba miatt eltörhetnek. Ekkor olaj kerülhet az égéstérbe, ami a hajtóerő elvesztését és tűzveszélyt eredményez.
Mercedes-Benz G-osztály
2020.02.
Az osztómű csavarkötései anyaghiba miatt eltörhetnek, ami a hajtóerő elvesztését eredményezi, valamint a letört darabkák miatt megszorulhat az osztómű, illetve a kerekek. A sérült osztóműből olaj szivároghat az útra.
Renault Zoe
2019.09-12.
Gyártási hiba miatt zárlatos lehet az akkumulátor. A túlmelegedő akkumulátor károsíthatja az elektromos hálózatot, illetve fokozott tűzveszélyt idézhet elő.
Subaru Legacy / Outback
2010-2014
Az elektromos rögzítőfék vezérlőegységébe nem megfelelő kondenzátort építettek be. Ez használat közben meghibásodhat, ami a rögzítőfék nem megfelelő működését eredményezheti: a fék váratlanul kiengedhet vagy behúzhat.
Subaru Legacy / Outback / Impreza
2008 – 2010 (Impreza)
2004 – 2009 (Legacy / Outback)
Túlmelegedhet és megolvadhat az üzemanyag-szivattyú kábelkötegének csatlakozója. Ekkor az üzemanyag-szivattyú üzemképtelenné válik, a motor megáll, illetve nem indítható.
Ford Ranger / Everest
2017.11. – 2019.10.
A váltóolaj szivattyúja meghibásodhat, ám a hibajelző rendszer nem biztos, hogy figyelmezteti erre a vezetőt. Ha csökken a váltóolaj nyomása, az végül a hajtóerő megszűnését eredményezheti.
BMW X3 / X4 / X3M
2017.04. – 2019.11.
Az utasoldali frontlégzsákot a műszerfalhoz rögzítő csavarkötés nem megfelelő minőségű, így a légzsák nyitásakor az azt borító fedél összetörhet, darabkái az utastérbe repülhetnek.
Honda Odyssey
2017.04. – 2019.09.
A kábelköteg rövidzárlat miatt túlmelegedhet, ami fokozott tűzveszélyt eredményez.
SEAT Ibiza
2019 – 2020
A fék vákuumcsövének hibája miatt motorolaj kerülhet a fékrásegítőbe, csökkentve a fékhatást.