A potenciális villanyautó-vásárlók egy részét elijesztik a nagy számok: megszoktuk, hogy a 220 volt veszélyes, itt meg háromszor akkora feszültségű rendszer dolgozik a fenekünk alatt. Csakhogy erre a tervezők is gondoltak, és extrém óvintézkedésekkel vették elejét a baleseteknek.

Így vigyáz ránk egy villanyautó, ha svéd 1

Itt van például a Polestar 2, amelynek padlóba rejtett akkucsomagját masszív alumínium keret védi az ütközéssel járó deformálódástól, töréstől. Ennyivel azonban nem érték be: az első tűzfal mindkét szélére masszív alumínium tömböt építettek be, amelyek féleltolásos, súlyos ütközések esetén gondoskodnak az akkuk (és az utascella) további védelméről. Emellett az orrban egy olyan energiaelvezető struktúrát építettek ki, amely frontális ütközések (pl. villanyoszlop) esetén nem engedi, hogy az utascella és az akkucsomag vegye fel az ütés energiáját.

Így vigyáz ránk egy villanyautó, ha svéd 13

További újdonság az immár Unió-szerte kötelező kissebességű figyelmeztető hang rendszer, valamint a központi elülső légzsák, amely az első üléseken utazók fejét óvja az összekoccanástól.