A Világgazdaság cikke szerint az autósiskoláknak nagy károkat okozott a másfél hónapos leállás. Ahol nem tudták megoldani az online elméleti oktatást, ott szinte egyáltalán nincs bevétel.

A kiadások azonban nem csökkentek, mert sok cég bérel irodahelyiséget, és a tanpályák bérleti díját is folyamatosan fizetni kell. A lap által megkérdezett autósiskolák között van, amelyiknek milliós vesztesége keletkezett, egy másiknál harmadára esett vissza a jelentkezők száma.

Böröcz Mátyás, a Magyar Autósiskolák Szövetségének elnöke a Világgazdaságnak elmondta: arra kérték a kormányt, hogy a gazdasági mentőcsomag taxisokra vonatkozó jogosultságait terjesszék ki az autósiskolák oktatóira is, közülük ugyanis sokan vállalkozók. Erre azonban eddig nem került sor.

Böröcz szerint főként vidéken kezd újraindulni az élet, szigorú egészségügyi útmutatások mellett folytatódik a gyakorlati oktatás. Az is nehezítette az újraindulást, hogy nem lehetett tudni, mikor lesznek az első vizsgaidőpontok.

Az egész piac az Innovációs és Technológiai Minisztérium lépésére várt, amely kedden délután bejelentette: május 6-tól Budapest és Pest megye kivételével újraindulhatnak az országban a közlekedési vizsgák, és az első vizsgákat már jövő hétre megszervezhetik az intézmények.