Terepmotorok, túramotorok, sportmotorok: aki az elektromos kétkerekűek piacán nézelődik, mindezen kategóriákból talál magának bőven izgalmas, méregdrága járgányt.
A Cake Ösa nem ilyen. Egy kifejezetten primitív jószágról van szó, amely leginkább a Honda Monkey-ra emlékeztet, de annál is egyszerűbb – és persze nagyobb. Az Ösa kétféle kivitelben: 50 km/órára képes mopedként és 100 km/óra végsebességű motorkerékpárként érhető el. Ennek köszönhetően a tinédzserektől a nyugdíjasokig bárki kihasználhatja elképesztő képességeit.
Az Ösa ugyanis valóságos kétkerekű svájci bicska. Kismillió szerelvény, kiegészítő rendelhető hozzá, így alkalmas bevásárlásra, gyerekszállításra és persze szerszámok vagy elektronikus berendezések töltésére is. A gyártó szerint több mint ezer különböző konfiguráció képzelhető el. A központi vázon például szabadon tologatható a nyereg vagy nyergek, a fényszóró pedig a kormányra szerelt kosár vagy egyéb tartozék függvényében áthelyezhető. Az alapmodell 6500 euró (2,3 millió forint) körüli áron elérhető, a nagyobb teljesítményű variáns 8500-ba (kb. 3 millió forint) kerül.
Ehhez képest a Kalk egy eléggé egyszerű, célratörő konstrukció: terepmotorok, endurók tartoznak a családba, utcai és versenykivitelben egyaránt.
A Cake márkával a Polestar jóvoltából találkoztunk, ami szintén svéd, szintén elektromos, és szintén egészen máshogy képzeli el a termékfejlesztést és a marketinget, akárcsak a Cake. A két márka közötti együttműködés még 2019-ben vette kezdetét, most pedig tovább bővítik a kooperációt: a Polestar folyamatosan bővülő európai bemutatóterem-hálózatában a Cake motorkerékpárok is helyet kapnak. Egyelőre sem az értékesítésről, sem az esetleges technikai együttműködésről nem esett szó, ám ami késik, nem múlik.