A Method márkát másfél évtizeddel ezelőtt alapították francia extrém sportolók. A vízisí, wakeboard és wakesurf sportágakat először pályaelemekkel és akadályokkal, később lécekkel és deszkákkal kiszolgáló márka termékeit profi felhasználók tervezik, azokat a legmodernebb anyagokból gyártják. Az idei szezonra egy minden eddiginél ambiciózusabb termékcsaláddal bővítette kínálatát a vállalat: vontatóhajót terveztek, méghozzá a márka filozófiájával összhangban, 100 százalékban francia tartalommal.

Peugeot, amivel utánfutó helyett vízisít vontathatsz 1

Nem újdonság egyébként a műfaj, a világ legnagyobb motorhajógyártói már rég rájöttek, hogy milyen fenékkialakítás, milyen tömegelosztás, milyen rögzítési pontok és főleg milyen (pontosabban hol elhelyezett) hajtómű kell ezeknek a vízi sporteszközöknek a vontatásához. A Method ezt a másik oldalról, a profi felhasználók elvárásainak tökéletes ismeretével toldotta meg. A tervezést a Berret-Racoupeau hajótervező irodára, az építést pedig a Wauquiez és Rhéa Marine műhelyekre bízták. Utóbbiak társmárkája, a Latitude 46 már dolgozott együtt a Peugeot-val, így a belsőépítészeti feladatokban magától értetődően jutott szerephez a Peugeot Design Lab.

Peugeot, amivel utánfutó helyett vízisít vontathatsz 31

Abban az emlékezetes együttműködésben a Latitude 46 egy speciális modelljéhez: a kisebb vitorlások mozgékonyságát és eleganciáját a nagyobbak helykínálatával ötvöző, szokatlanul széles Tofinou 9.7 típushoz tervezett ergonomikus, innovatív hidat a Peugeot Design Lab. A Method hajóin a kormányosi környezet másodlagos jelentőségű; ez esetben a sportolók és felszerelésük szállítására rendelkezésre álló teret kellett kialakítani.

Peugeot, amivel utánfutó helyett vízisít vontathatsz 32

Ez elsőre egyszerűen hangzik, ám jelen esetben több, egymásnak olykor ellentmondó követelménynek kellett megfelelniük. Habár a vízisí és a wakeboard rokon sportágak, alapvetően más műszaki követelményeket (motor elhelyezkedése, tömegeloszlás, fenékkialakítás stb.) támasztanak a hajóval szemben. Ezért a Method két, markánsan eltérő típust tervezett, amelyek a nemzetközi versenykiírásoknak éppúgy megfelelnek, mint a hobbi célú felhasználók elvárásainak. Olyan megoldást vártak tehát a Peugeot Design Labtől, amely mindkét modellen működik, megteremtve a két hajó közötti kapcsolatot. Az így megszületett, geometrikus kárpitdizájn a hajók általános formatervének szerves elemévé teszi az üléseket, egyben a hajótest oldalát díszítő Method felirat jellegzetes tipográfiájával is harmonizál.

Peugeot, amivel utánfutó helyett vízisít vontathatsz 33

Nem először tervez egyébként hajóüléseket a Peugeot: a közelmúltban az offshore személyszállítás egyik legnagyobb specialistája, az évente mintegy hárommillió utast kiszolgáló Bourbon Mobility bízta meg a stúdiót azzal, hogy tervezze újra 252 hajóból álló flottájának utasterét.

Peugeot, amivel utánfutó helyett vízisít vontathatsz 34

A Peugeot Design Studiónak három komfortszinten (Eco, Premium és Business Class) kellett a tengerjáró hajók speciális üzemi jellemzőihez igazodó, ergonomikus üléseket, csomagtároló megoldásokat és általános utazási környezetet kialakítaniuk.
A Peugeot Design Lab tervei alapján átépített első hajót még az idén átadják, a Bourbon Mobility a következő években folyamatosan újítja fel a világ offshore fúrótornyait kiszolgáló flottáját.