457 lóerő, 825 Nm nyomaték: a Ford a prémiumszegmensbe illő teljesítménnyel és zöldrendszámos kompatibilitással dobja az európai piacra az Explorer szabadidőjárművet.
A 3.0 V6-os benzinmotor, a villanymotor és a külső forrásból is tölthető, 13,6 kWh kapacitású lítiumion akkumulátor együtt lenyűgöző menetdinamikával ruházzál fel a Ford legerősebb hibridjét: a 10 fokozatú automata váltóval szerelt, külön offroad-vezérléssel is rendelkező modell hét utast és 2,5 tonnányi vontatmányt vihet magával, miközben WLTP norma szerinti, szabványos átlagfogyasztása 3,3 l/100 km.
Az autót eredetileg tizenhárom hónapja mutatta be a Ford, mostanra azonban kiderült, hogy az európai homologizáció során csak még értékesebb lett: a korábbi 40 helyett 48 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel. Az Explorer PHEV európai forgalmazása a tervek szerint 2021 vége előtt megkezdődik.