Bármilyen furcsa, a Shelby az évtizedek alatt egyszer sem készített karbon karosszériát az eredeti Mustanghoz – eleinte, mert nem állt rendelkezésre a technológia, később meg már nem volt aktuális a téma.

Ötvenéves Mustang karbon karosszériával, 900 lóerővel 1

Az oklahomai Classic Recreations műhely azonban most pótolta ezt a hiányt: több száz munkaórával, számítógéppel vezérelt 3D nyomtatókkal és esztergagépekkel kézi munkával készülnek el az eredeti acél monocoque köré szerelhető szénszálas karosszériaidomok. A GT500CR ezzel a világ első, hivatalos Shelby Mustang átépítése, amelynek karosszériája az acélnál könnyebb és erősebb karbon kompozitból készült.

Ötvenéves Mustang karbon karosszériával, 900 lóerővel 23

A GT500CR orrába egyébként különféle motorok szerelhetők, az 5,0 literes, 490 lóerős Ford versenyblokktól a kézzel összeépített, kompresszoros, 7,0 literes vadállatig, amely akár 900 lóerőre hangolható. A váltó minden esetben ötfokozatú kézi; az automata opciós tétel. Feláras a sportfutómű, a szélesebb hátsó kerekek, valamint a hatdugattyús fékek.

Az acélkarosszériás alapmodell ára 185 ezer dollár (kb. 60 millió Ft), a kompresszoros nagy motorért további 100 ezer, a karbon karosszériáért további 60 ezer dollárt (32,5, illetve 19,5 millió Ft) kell fizetni. A cég a jövőben AC Cobrákhoz is készít karbon karosszériát.

Ötvenéves Mustang karbon karosszériával, 900 lóerővel 24