Az új generációs Lexus NX két új hibrid hajtáslánccal kerül piacra, derül ki egy észak-amerikai szabadalmi bejegyzésből.
A TNGA-K padlóra épülő modell, amely várhatóan már jövőre színre lép, megkapja az azonos műszaki alapokra épülő Toyota RAV4-ben szolgáló, 222 lóerős hibridet – ez a modell NX 350h néven fut majd.
Sokkal izgalmasabb ennél az NX 450h+, amely jóval nagyobb teljesítményt ígér, a ’plusz’ pedig valószínűleg a hálózati töltés lehetőségére utal. Ez szintén a RAV4-esből érkezhet: ott 306 lóerős rendszerteljesítményt, 6,2 másodperces gyorsulást (0-100 km/óra), és akár 65 kilométeres elektromos hatótávolságot kínál a rendszer.
Az új generációs NX egyébként két szimpla belső égésű hajtáslánccal is elérhető lesz. Az NX 250 és az NX 350 közül az előbbi minden bizonnyal a modellpalettán jelenleg is (NX 300 néven) megtalálható 235 lóerős, kétliteres turbómotoros verzió új elnevezése lesz, míg a nagyobbik motor a feltételezések szerint az ES 350 szedán 3,5 literes, 302 lóerős V6-os szívómotorját jelöli majd. Ezek vélhetően nem jutnak el Európába.
(Képeinken a Lexus NX előtanulmánya, a 2013-as Lexus LF-NX Concept)