Köztudott, hogy a koronavírus-járvány miatt a 2020-as Forma-1-es szezon összeomlott, ahogy az is közismert közgazdasági jelenség, hogy a válságok idején a luxuscikkek iránti kereslet jelentősen csökken, így érthető, hogy az F1-es csapatáról és luxussportkocsijairól ismert McLarennek keményen odavágott az elmúlt időszak.

A McLaren Group kedden drasztikus leépítést jelentett be, a nagyjából 4000 fős állományukból 1200 dolgozót küldenek el. Túlnyomó többségük az autógyártásból távozik, az F1-csapat kb. 70 embernek int búcsút.

„Az autóverseny-rendezvények törlése, a gyártás és a kereskedelmi tevékenységek világszerte történt felfüggesztése, valamint a technológiai szolgáltatások iránti kereslet visszaesése miatt hirtelen nagyot csökkentek a cégcsoport bevételei” – mondta a McLaren Group elnöke, Paul Walsh, hozzátéve, hogy „mélységesen sajnálják”, hogy ilyen átszervezésekre kényszerülnek.

Drasztikus leépítés a McLarennél 1

„Nagyon igyekeztünk elkerülni ezt, már így is drasztikus kiadáscsökkentési lépéseket tettünk minden területen, de sajnos mostanra nem maradt más választásunk, mint a munkaerő létszámának csökkentése” – folytatta.

Walsh kijelentette, hogy a jelenlegi intézkedésekkel szeretnék megalapozni a válságot követő visszatérés hátterét, a cél, hogy még hatékonyabb, fenntarthatóbb céggé váljanak. Az elnök külön kitért a Forma-1-re, ahol a McLaren sikeresen lobbizott a 2021-ben érkező, eredetileg évi 175 millió dollárosra tervezett kiadási plafon leszorításáért, így az F1-csapat jövőre már 145 milliós keretből gazdálkodik.

„A McLaren Racing nagy pártolója volt a 2021-ben érkező Forma-1-es kiadási plafonnak, amely pénzügyileg fenntartható alapot teremt a csapatok számára, és kiélezettebb versenyhez vezethet. Ennek komoly hatása lesz az F1-csapatunk méretére és struktúrájára is, ezért már dolgozunk a szükséges lépéseken, hogy 2021-től a korlátnak megfelelve működjünk, és hogy a jövőben újra a futamgyőzelmekért és bajnoki címekért küzdhessünk.”

Drasztikus leépítés a McLarennél 2