A negyedik generációs Santa Fe idén szeptembertől már megvásárolható Európában, ehhez képest még senki nem látta: a Hyundai most is csak egy sejtelmesen árnyékos fotót közölt az autó orráról.

Erről persze sok mindent leolvashatunk: az autó szakít a márka eddig alkalmazott formanyelvével, és az új generációs i20 vonalán halad tovább. A hűtőmaszk már csak jelzés értékűen őrzi egykori hatszögletűségét, cserébe beborítja az orr szinte egész felületét. A nappali világítás a Volvónál is alkalmazott T formát ölti magára, de függőlegesen: ahol a fényszórót várnánk, ott húzódik a T vízszintes szára, a tényleges lámpatestek a függőleges szár két oldalán ülnek, kissé pókszerűvé téve a Santa Fe megjelenését.

Dupla hibriddel újul meg a legnagyobb Hyundai 1

Összességében nem tagadhatja le rokonságát az észak-amerikai piacon forgalmazott Hyundai Palisade-del (galériánkban), de annál modernebb, kifinomultabb, európaibb – arról nem is beszélve, hogy nem alvázas, hanem önhordó szerkezetű. Sőt: a Hyundai harmadik generációs padlólemezére épül, amelyet a márka szabadidőjárművei közül elsőként kap meg.

A méretekről egyelőre nincsenek információk, vélhetően valamivel nagyobb, és jóval tágasabb lesz az elődnél (4770 x 1890 x 1703 mm; 2765 mm tengelytáv). Az viszont már biztos, hogy takarékosabb lesz annál: plug-in hibrid hajtásláncot kap. A Hyundai normál hibrid hajtásláncról is említést tesz, ez az ő értelmezésükben minden bizonnyal egy 48 voltos mild hibrid egység, fékenergia-visszanyeréssel és fejlett start-stop automatával.