Irgalmatlanul nagy és borzalmasan erős. Nagyjából ennyi a lényege a BMW X7 M50i-nek. Ami leginkább azoknak szól, akik sportosabb modellként nem tudják elfogadni a négyturbós, 400 lóerős M50d-t. És nem gond nekik, hogy sokat kell tankolni.
4,4 literes, biturbó V8-as motorja 5500 és 6000 között adja le 530 lóerős teljesítményét, a rengeteg 750 Nm nyomaték pedig már 1800-tól rendelkezésre áll egészen 4600-as fordulatig. A 2,5 tonnás X7 – aminek fedélzetén akár hatan is utazhatnak kényelemben – 4,7 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 250 km/óra a végsebessége. Tehát egész közelről nézheti a vezető az Alpina XB7 hátulját.
Könnyen felismerhető az X7 M50i az M Sport csomagos lökhárítókról és az alapesetben szürke elemekről. De nem csak a díszítés és az 530 lóerős teljesítmény jár a csúcsmotorral, hanem M-es hangolású futómű és aktív önzáró is differenciálmű is a hátsó tengelyen.
Hivatalosan 10,9-11,1 literes szabvány szerinti fogyasztást ad meg a BMW az X7 M50i mellé. Tapasztalataink szerint valóság egészen más lesz.