Autót fertőtleníthetünk ózonnal vagy alkohollal, vagy rábízhatjuk a dolgot az időre. A Ford szerint azonban egyszerűbb a már meglévő, ráadásul beépített technológiákat alkalmazni.
Az autógyártó mérnökei különleges szoftvert írtak a hamarosan Európában is kapható Explorer rendőrségi kiadásának, az Interceptor kiviteleknek a klímavezérlő rendszeréhez. Az új vezérlés nem vet gátat a fűtésnek: egészen 56 fokig engedi felmenni az utastér levegőjének a hőmérsékletét, majd így hagyja 15 percig, amivel állítólag a vírusok 99 százalékát elpusztítja. Amint kész van a főzőprogram, hidegre kapcsolja a klímát, visszahűti az utasteret, és a vészvillogóval jelzi, hogy be lehet szállni.
A Ford azért garanciát nem vállal az eljárásra: kijelentették, hogy „a környezeti hőmérséklet, valamint a beltéri tartozékok és térelválasztó elemek akadályozhatják a kellő hőmérséklet elérését”, valamint hogy a fűtés csak az „egyéb sterilizálási eljárások kiegészítésére szolgál”.
Nem mindig jó, ha az utastérben ilyen extrém magasra szökik a hőmérséklet: ezt kollégáink saját bőrükön tapasztalták, és fájdalmasan tanúsítják.