Digitális csatornákon tartotta meg a Nivus világpremierjét a Volkswagen. Az újonc a globális MQB padlólemezre épül, így biztonsága és vezethetősége nyilván megüti majd az Európában szokásos mércét. Arányai furcsák: a T-Cross és a T-Roc crossovereknél egyaránt hosszabb, keskenyebb és persze alacsonyabb is lesz, tengelytávja a kettő közé esik, csomagtartója pedig mindkettőnél szűkebb.
Így alakulnak a Volkswagen kisebb szabadidő-autóinak méretei:
VW T-Cross | VW Nivus | VW T-Roc | |
Hosszúság (mm) | 4108 | 4266 | 4234 |
Szélesség (mm) | 1760 | 1757 | 1819 |
Magasság (mm) | 1584 | 1493 | 1573 |
Tengelytáv (mm) | 2551 | 2566 | 2590 |
Csomagtartó (mm) | 455 | 415 | 445 |
A brazil piacon 126 lóerős, háromhengeres TSI motorral kerül forgalomba; a hatfokozatú automata sebességváltóval szerelt erőforrás benzinnel és etanollal egyaránt működtethető.
A Volkswagen különösen büszke a Nivus multimédiás rendszerére, amelyet szintén Brazíliában fejlesztettek (így egyáltalán nem biztos, hogy az európai modellek is ezt kapják majd meg). A 10 colos érintőképernyővel szerelt kezelőfelülethez egy szintén 10 colos virtuális műszeregység társul; a kormánykerék megegyezik a VW Golf új volánjával.
A multimédiás rendszer okostelefon-integrációt is kínál, de igazi trükkje, hogy saját memóriájába is képes letölteni számos Volkswagen alkalmazást. Ezek a parkolástól kezdve az ételrendelésen át a navigációig mindenféle funkciót kiszolgálnak, nem is beszélve a zenéről és a hangoskönyvekről.
A szubkompakt crossovert Brazíliában fogják gyártani, Dél-Amerikában a következő hónapokban kerül forgalomba, 2021 második felére aztán hozzánk is megérkezik.