Egy svéd autós magazin, a Teknikens Värld már az 1970-es évek óta rendszeresen elvégzi a jávorszarvas-tesztet a kipróbált autókon. A próbatétel során a vezető 65-75 km/óra körüli sebességre gyorsítja a járművet, majd egy hirtelen kitérő manővert tesz – éppen úgy, mintha egy jávorszarvas cammogott volna ki a fák közül az úttestre.

A kikerülés után rövid távon belül vissza is kell térni a megfelelő forgalmi sávba, így rövid időn belül két hirtelen irányváltást is meg kell oldania az autónak. A tesztet az éppen debütáló Mercedes-Benz A-osztály tette híressé, mely majdnem felborult a manőverek miatt.

Ez a veszély nem fenyegette a Volkswagen-konszern kombijait, ám az akadályokat, illetve az út szélét jelző bóják feldöntése elegendő volt ahhoz, hogy ne menjen át a vizsgán a Passat GTE és a Škoda Superb iV. Mindkét modell esetében a 72 km/órás sebesség volt az a határ, amely felett a tesztvezetők már nem tudták a bójákon belül tartani az autókat. A Škoda lebőgése különösen látványos volt, egyenesen kihajtott a képből.

A két plug-in hibrid kicsúszását a korai szakaszban fellépő túlkormányozottság okozza, mely hirtelen eltűnik, a járművek pedig a második kanyar előtt alulkormányzottá válnak. Ennek hátterében az akkumulátorok miatt megnövekedett tömeg állhat.