2022-re hat villamosított modellt vezet be Európában a Honda. Ennek első képviselője az e:HEV hibrid hajtáslánccal szerelt Jazz, amelyet nem is kínál más konfigurációban a márka. Így a kisautó legolcsóbb kivitele is hajszál híján 7 millió forintba kerül, ami egészen más pozícióba helyezi a piacon.
A két villanymotorból, egy 1,5 literes i-VTEC benzinmotorból, egy lítium-ion akkumulátorból és egy innovatív fix áttételes, különösen kompakt e-CVT erőátvitelből álló hajtáslánc rendszerteljesítménye 109 lóerő, a maximális forgatónyomaték 253 Nm. Az autó 9,4 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 175 km/óra. A lényeg persze a csekély fogyasztás és CO2-kibocsátás: a WLTP norma szerint mért 4,5 l/100 km, illetve 102 g/km igen kedvezőnek hangzik.
A villanymotorok maximális fordulatszáma 13 300/perc, amit pontosan a 175 km/órás végsebességnél forognak ki. A rendszer beavatkozás nélkül kapcsolgat a három alapvető üzemmód között: autópálya-sebességnél csak a benzinmotor működik, de hirtelen gyorsításkor besegít a villanymotor. Országúton jellemzően hibridként fut az autó, lassításkor visszatáplálva az energiát az akkumulátorokba, míg városban a hibrid és tisztán elektromos üzemek között váltogat.
A morcosított kivitelű, de valójában extra felszerelt (pl. nyolc hangszórós audiorendszerrel), 8,5 millió forint felett induló Crosstar kivitel valamivel kevésbé környezetbarát, még ha 4,8 literes és 110 grammos értékei nem is mondhatók kifejezetten gyengének. A modell módosított hűtőmaszkot, fekete kerékív-toldatokat és tetősíneket kapott, megjelenését egyedi keréktárcsák, exkluzív tengerkék fényezés, illetve a kontrasztos fekete tetőlemez opciója teszi egyedibbé. A Crosstar utasterében vízálló üléskárpitokat találunk.
A Jazz alapvető formaterve nem változott, továbbra is úgy néz ki az autó, mint egy ajtókitámasztó ék, de az A-oszlop vastagságát radikálisan lecsökkentették: az eddigi 116 mm helyett most már csak 55 mm vastag, így jobb kilátást enged. A karosszéria hossza 16 mm-rel nőtt, magassága 10 mm-rel csökkent, a szélesség nem változott.
A hibrid hajtáslánc akkumulátorának helyigényét a Jazzre mindig is jellemző, hatalmas csomagtartó szenvedte meg: az eddigi, 400 liter fölötti üreg helyett most 298 literes a csomagtér, a hátsó üléseket ledöntve 1199 litert kapunk. Megmaradt viszont a különösen jól használható Magic Seat hátsó ülésrendszer, amelyet lehajtva teljesen sík padlót kapunk, és a csomagtér nyílása szélesebb, mint valaha.
Ha a csomagoknak nem is olyan jó a Jazzben, az utasok nem fognak panaszkodni. Az első ülés párnavastagságát 30 mm-rel növelték, ami az új vázszerkezettel együtt hosszú távon is kényelmes üléshelyzetet, stabil deréktámasztást ígér. A kormányoszlop magasság- és hosszirányú állítását átdolgozták, a fékpedál helyzetét is módosították. Hátul 24 mm-rel vastagabb ülőlap, 968 mm-es lábtér, valamint az első ülések hátoldalán kialakított telefontartó zsebek teszik komfortossá az utazást. Ehhez járul hozzá a futómű új hangolása és a beltéri zajszint csökkentése is; a vezetés élményét merevebb karosszéria (80%-kal több nagy szilárdságú acél, 6%-kal jobb hajlító, 13%-kal jobb csavaró merevség) és négytárcsás fékrendszer fokozza.
Csökkentették a kezelőszervek működtetésének időszükségletét, a fedélzeten Android Auto és Apple CarPlay funkciókat találunk, van wifi, hangvezérlés, valamint elektronikus kézikönyv. Opcióként Honda alkalmazások, valamint Honda személyi titkár funkció is elérhetők, illetve a gazdagabban felszerelt modelleken 7 helyett 9 colos az érintőképernyő. A biztonságra modern vezetőtámogató funkciók hosszú sora mellett 10 légzsák – köztük az első ülések között nyíló központi légzsák – ügyel.
Jazz Comfort | 6 999 000 Ft |
Jazz Elegance | 7 399 000 Ft |
Jazz Executive | 7 999 000 Ft |
Jazz Crosstar | 8 529 000 Ft |
Jazz Crosstar 2 tónusú fényezéssel | 8 824 000 Ft |
Ha videókon is megnéznéd a Jazzt, kattints ide.